Horizon Forbidden West na nowych materiałach. Twórcy pokazują mechaniki i opowiadają o ulepszeniach

Gry
2020V
Horizon Forbidden West na nowych materiałach. Twórcy pokazują mechaniki i opowiadają o ulepszeniach
Wojciech Gruszczyk | 25.10.2021, 16:43

Guerrilla Games nie przestaje promować Horizon Forbidden West. Najnowsza gra PlayStation Studios została zaprezentowana na nowych ujęciach, które pozwalają sprawdzić, jak prezentują się wcześniej niedostępne mechaniki. Twórcy opowiadają także o wykorzystaniu kontrolera DualSense.

Guerrilla Games przygotowuje się do przyszłorocznej premiery Horizon Forbidden West, więc na blogu PlayStation pojawił się nowy wpis, w którym przedstawiciele studia podkreślają, jakie zmiany zostały wdrożone w produkcji.

Dalsza część tekstu pod wideo

Twórcy bardzo dokładnie chcą podkreślić, że jest to już druga przygoda Aloy, która nie tylko będzie mogła korzystać ze znanych zdolności, ale otrzyma dodatkowe ścieżki rozwoju oraz nowe umiejętności – wszystko ma działać na zasadzie synergii z wcześniej znanymi zdolnościami.

Deweloperzy w znaczący sposób wykorzystają kontroler DualSense – adaptacyjny trigger pozwoli nam poczuć, w którym momencie łuk jest napięty, ale również zasygnalizuje brak amunicji. Sprzęt pozwoli doświadczyć „szurania gruzu podczas popychania skrzyni” czy też „wrażenia rozpędzonej wciągarki” w trakcie korzystania z Pullcastera (hak do chwytania). Kontroler zapewni również odpowiednie wibracje w momencie, w którym bohaterka przechadza się obok trawy.

Wspomniany Pullcaster może być także wykorzystany do różnych aktywności – za jego pomocą możemy przykładowo poruszać lub niszczyć obiekty. Urządzenie pomoże ściągnąć skrzynie, które znajdują się w niedostępnym miejscu.

W grze pojawi się także Valor Surges, czyli specjalne animacje, podczas których gracz może w efektowny sposób eliminować wrogów. Aktualnie potwierdzono ich 12, a gracze będą je odblokowywać podczas rozgrywki – każdy posiada trzy poziomy naładowania.

Aloy ma także natrafić na sprytniejszych i bardziej zaradnych wrogów, którzy chętnie wskoczą na maszyny, by wykorzystać je podczas walki.

„W Horizon Zero Dawn maszyny i ludzie były od siebie bardzo oddzielone, nigdy nie działały przeciwko Aloy jako grupa. W Horizon Forbidden West świat się zmienił, jest więcej niebezpieczeństw, więcej wrogich frakcji i więcej maszyn - a teraz mogą one walczyć razem w grupach, co stanowi prawdziwe wyzwanie dla naszej bohaterki i gracza”.

W trakcie walki będziemy się teraz zastanawiać – czy lepiej zaatakować na początku człowieka czy też maszynę, bo każdy wróg otrzyma swoje umiejętności i może w różny sposób wpłynąć na walkę.

„Jeśli chodzi o walkę na maszynach, gracz będzie musiał się dostosować i zdecydować, kogo zdjąć jako pierwszego i w jaki najbardziej efektywny sposób; ludzcy wrogowie mają broń, ataki i zdolności, których nie mają maszyny i vice versa, więc uzupełniają się w tych starciach”.

W grze skorzystamy z niektórych znanych broni (Hunter Bow, Sharpshot Bow i Blast Sling), ale nie pozycji znajdziemy także nowe – przykładowo Spike Thrower to „zadający duże obrażenia” oręż, który ułatwia pokonanie większych celów. Do każdej zabawki załadujemy różne atuty i typy amunicji.

Firma pokazała krótkie klipy prezentujące nowości, które zobaczycie na poniższym (zbiorczym) materiale.

Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Horizon Forbidden West.

Źródło: https://gamingbolt.com/horizon-forbidden-west-dualsense-features-pullcaster-and-new-enemy-tactics-detailed

Komentarze (34)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper