Horizon Forbidden West na nowych materiałach. Twórcy pokazują mechaniki i opowiadają o ulepszeniach
Guerrilla Games nie przestaje promować Horizon Forbidden West. Najnowsza gra PlayStation Studios została zaprezentowana na nowych ujęciach, które pozwalają sprawdzić, jak prezentują się wcześniej niedostępne mechaniki. Twórcy opowiadają także o wykorzystaniu kontrolera DualSense.
Guerrilla Games przygotowuje się do przyszłorocznej premiery Horizon Forbidden West, więc na blogu PlayStation pojawił się nowy wpis, w którym przedstawiciele studia podkreślają, jakie zmiany zostały wdrożone w produkcji.
Twórcy bardzo dokładnie chcą podkreślić, że jest to już druga przygoda Aloy, która nie tylko będzie mogła korzystać ze znanych zdolności, ale otrzyma dodatkowe ścieżki rozwoju oraz nowe umiejętności – wszystko ma działać na zasadzie synergii z wcześniej znanymi zdolnościami.
Deweloperzy w znaczący sposób wykorzystają kontroler DualSense – adaptacyjny trigger pozwoli nam poczuć, w którym momencie łuk jest napięty, ale również zasygnalizuje brak amunicji. Sprzęt pozwoli doświadczyć „szurania gruzu podczas popychania skrzyni” czy też „wrażenia rozpędzonej wciągarki” w trakcie korzystania z Pullcastera (hak do chwytania). Kontroler zapewni również odpowiednie wibracje w momencie, w którym bohaterka przechadza się obok trawy.
Wspomniany Pullcaster może być także wykorzystany do różnych aktywności – za jego pomocą możemy przykładowo poruszać lub niszczyć obiekty. Urządzenie pomoże ściągnąć skrzynie, które znajdują się w niedostępnym miejscu.
W grze pojawi się także Valor Surges, czyli specjalne animacje, podczas których gracz może w efektowny sposób eliminować wrogów. Aktualnie potwierdzono ich 12, a gracze będą je odblokowywać podczas rozgrywki – każdy posiada trzy poziomy naładowania.
Aloy ma także natrafić na sprytniejszych i bardziej zaradnych wrogów, którzy chętnie wskoczą na maszyny, by wykorzystać je podczas walki.
„W Horizon Zero Dawn maszyny i ludzie były od siebie bardzo oddzielone, nigdy nie działały przeciwko Aloy jako grupa. W Horizon Forbidden West świat się zmienił, jest więcej niebezpieczeństw, więcej wrogich frakcji i więcej maszyn - a teraz mogą one walczyć razem w grupach, co stanowi prawdziwe wyzwanie dla naszej bohaterki i gracza”.
W trakcie walki będziemy się teraz zastanawiać – czy lepiej zaatakować na początku człowieka czy też maszynę, bo każdy wróg otrzyma swoje umiejętności i może w różny sposób wpłynąć na walkę.
„Jeśli chodzi o walkę na maszynach, gracz będzie musiał się dostosować i zdecydować, kogo zdjąć jako pierwszego i w jaki najbardziej efektywny sposób; ludzcy wrogowie mają broń, ataki i zdolności, których nie mają maszyny i vice versa, więc uzupełniają się w tych starciach”.
W grze skorzystamy z niektórych znanych broni (Hunter Bow, Sharpshot Bow i Blast Sling), ale nie pozycji znajdziemy także nowe – przykładowo Spike Thrower to „zadający duże obrażenia” oręż, który ułatwia pokonanie większych celów. Do każdej zabawki załadujemy różne atuty i typy amunicji.
Firma pokazała krótkie klipy prezentujące nowości, które zobaczycie na poniższym (zbiorczym) materiale.
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Horizon Forbidden West.