Wojciech Gruszczyk Wojciech Gruszczyk 22.10.2021 19:53
Cyberpunk 2077
3504V

Cyberpunk 2077 na PS5 i XSX|S został opóźniony, by zapewnić nową jakość? Twórcy mają zaoferować ogromne zmiany

CD Projekt RED opóźnił premiery next-genowych wersji Wiedźmina 3: Dziki Gon oraz Cyberpunka 2077, ale twórcy oficjalnie nie podali powodu, dlaczego zdecydowano się na ten ruch. Według najnowszego raportu – deweloperzy potrzebują więcej czasu, ponieważ chcą zapewnić graczom zupełnie nowe wrażenia.

Wiedźmin 3: Dziki Gon i Cyberpunk 2077 działają na PlayStation 5 oraz Xboksach Series X|S dzięki wstecznej kompatybilności, ale w obu sytuacjach nie możemy mówić, by gry wykorzystywały potencjał nowych konsol. CD Projekt RED zapowiedziało opracowanie natywnych wersji, jednak premiery odbędą się dopiero w 2022 roku.

Studio nie podało powodów, przez które zdecydowano się zmienić plany i opóźnić debiut obu gier, jednak Tyler McVicker, który specjalizuje się w przeciekach z gier Valve, ale również bardzo chętnie analizuje ruchy CD Projektu, otrzymał kilka ciekawych informacji dotyczących tej sytuacji.

Zdaniem informatora, choć głos deweloperów nie został wysłuchany w 2020 roku i pomimo sprzeciwów Cyberpunk 2077 zadebiutował na rynku, teraz słowa twórców zostały wzięte pod uwagę.

Cyberpunk 2077 ma czerpać garściami z potencjału PlayStation 5 i Xboksów Series X|S, a insider wspomina o „ogromnym kroku”, który ma zostać wykonany przez deweloperów.

Studio chce podobno zapewnić wszystkie elementy, które nie mogły zostać zrealizowane przez zbyt słabą, poprzednią generację.

Deweloperzy podobno powiedzieli swoim przełożonym wprost, że Cyberpunk 2077 w wersji na PS5 i XSX|S nie będzie gotowy na 2021 rok... I nikt nie chce w tej sytuacji powtórzyć problemów, które widzieliśmy w zeszłym roku. CD Projekt „prawdopodobnie wyciągnął wnioski ze swoich niepowodzeń”.

Zdaniem Tylera McVickera, Cyberpunk 2077 na PS5 i XSX|S będzie „technicznym odświeżeniem” całego silnika. Aktualizacja ma zapewnić „znaczące poprawki” wielu systemów, które są już w grze. Studio podobno „przepisać podstawową funkcjonalność silników”, by zapewnić graczom oczekiwaną jakość.

Źródło: YouTube.com

Tagi: CD Projekt CD Projekt RED Cyberpunk 2077