Disco Elysium: The Final Cut na porównaniu grafiki: PC vs Switch. Problemy z frameratem

Gry
914V
Disco Elysium: The Final Cut na porównaniu grafiki: PC vs Switch. Problemy z frameratem
Bartosz Dawidowski | 13.10.2021, 11:52

Po długim oczekiwaniu możemy się już bawić w Disco Elysium na XOne/XSX oraz na Nintendo Switch. Warto przyjrzeć się, jak deweloperzy poradzili sobie z ogarnięciem tej słabszej platformy.

Z pierwszych recenzji wyczekiwanego, switchowego wydania Disco Elysium: The Final Cut płynął pozytywny przekaz. Oceny takie jak 9/10 od NintentoLife czy 9/10 od Gamerant wskazywały na bardzo dobrze wykonany port.

Dalsza część tekstu pod wideo

Jak widać na porównaniu Disco Elysium: The Final Cut na PC i Switch konieczne było dokonanie w tym przypadku pewnych wizualnych cięć. Wydanie na Switch działa w trybie stacjonarnym w 1080p, a tekstury/jakość cieni i ogólna szczegółowość grafiki odpowiada ustawieniom Low/Medium z PC.

Niestety największy problem wydanie na Switch ma z eksploracją większych miejscówek. Wtedy framerate potrafi spadać poniżej 20 fps (widać to 1 minucie poniższego nagrania). Do takich wniosków doszedł zespół ElAnalistaDeBits, który przeanalizował Disco Elysium w wydaniu na Switch. Redakcja donosi przy tym o przycinaniu gry w momentach wykonywania autosave'ów i "wrażeniu przegrzewania się" konsoli w trybie stacjonarnym.

Źródło: własne

Komentarze (15)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper