FIFA 22 z mniejszym zainteresowaniem niż wcześniejsza odsłona. Sprzedaż gier na PS5 znów wzrasta
Fani serii EA Sports z Wielkiej Brytanii zdecydowanie rzadziej wybierają nową odsłonę Fify na nośnikach fizycznych. Przekonajmy się, które produkcje cieszyły się największą popularnością w minionym tygodniu na Wyspach.
FIFA 22 jest jedną z najgłośniejszych premier ostatniego tygodnia. Już pod koniec września mogliśmy sprawdzić pierwsze recenzje futbolówki, w których nie brakowało uwag dotyczących technologii Hyper Motion, oraz porównania prezentujące różnice w oprawie pozycji. Jak jednak odsłonę przyjęli gracze z Wielkiej Brytanii?
Zgodnie z najnowszym zestawieniem GfK skupiającym się na fizycznej dystrybucji gier pierwsze miejsce zajęła FIFA 22. Sprzedaż pudełkowa wirtualnej piłki nożnej w tygodniu premiery spadła o ponad 35% w porównaniu z FIFA 21. Trzeba jednak zauważyć, że wskazany trend postępuje z roku na rok – już ponad 12 miesięcy temu odbiorcy rzadziej wybierali grę na płycie (o ponad 42% niższy rezultat), natomiast stopniowo wzrasta liczba cyfrowych pobrań.
Co ciekawe, większość klientów, która na Wyspach decydowała się na zakup produkcji, nie mogła doświadczyć pełnych zmian wprowadzonych przez deweloperów z EA Sports – 41% sprzedaży przypadło dla wersji na PlayStation 4, 27% na Xboksy One, natomiast 23% kupujących wybrało wersję na PlayStation 5, 5% Nintendo Switch oraz 4% Xboksy Series X|S.
Na podium w tym tygodniu znalazły się także Mario Kart 8: Deluxe oraz Sonic Colours Ultimate – wyścigi Nintendo ponownie cieszyły się wzrostem zainteresowania (15%), jednak nie pokonały zdecydowanego faworyta rankingu.
Wraz z większą liczbą udostępnianych do sprzedaży zestawów PS5 rośnie również popularność propozycji przygotowanych specjalnie z myślą o platformie Japończyków. Spider-Man: Miles Morales odnotował wzrost sprzedaży o 165%, co pozwoliło na zajęcie 6. miejsca na liście, zainteresowanie Ratchet & Clank: Rift Apart zwiększyło się o 321% (11 lokata), natomiast Ghost of Tsushima: Director's Cut uplasowało się na 19. miejscu, po wzroście sprzedaży o 134%.
Ranking sprzedaży gier w fizycznej dystrybucji w Wielkiej Brytanii:
- FIFA (nowość)
- Mario Kart 8: Deluxe (w zeszłym tygodniu 1 miejsce)
- Sonic Colours Ultimate (nowość)
- Hot Wheels Unleashed (nowość)
- Minecraft (Nintendo Switch) (2)
- Spider-Man: Miles Morales (9)
- Animal Crossing: New Horizons (3)
- F1 2021 (8)
- Grand Theft Auto 5 (6)
- Super Mario 3D World + Bowser's Fury (7)
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do FIFA 22.