Ubisoft najbardziej znienawidzonym wydawcą gier w Polsce. Poznajcie wyniki nietypowego badania

Gry
1761V
Ubisoft najbardziej znienawidzonym wydawcą gier w Polsce. Poznajcie wyniki nietypowego badania
Iza Łęcka | 29.09.2021, 12:57

Redakcja RAVE Reviews przeprowadziła zdumiewające badanie, mające na celu wyszukanie najbardziej znienawidzonych marek na świecie. Okazuje się, że gracze również posiadają określone grono przedsiębiorstw, które nie może liczyć na ich przychylność.

Branża gier jest dość specyficzną gałęzią przemysłu i rozgrywki, która posiada bardzo wymagających odbiorców. Nieodzowną częścią tworzenia gier czy nowych sprzętów są reakcje i komunikaty zwrotne od społeczności, a gracze bardzo często dają upust swoim emocjom – od ogromnej radości i entuzjazmu, po wściekłość. Co ciekawe, można poznać firmy, które są „najgorzej przyjmowane” przez klientów.

Dalsza część tekstu pod wideo

RAVE Reviews wykorzystało narzędzie badawcze SentiStrength (pozwalające na analizę semantyczną treści w języku angielskim) do oceny ponad miliona tweetów związanych z markami pod kątem pozytywnych lub negatywnych treści. Największe korporacje, które były analizowane w teście, zostały wytypowane na podstawie popularności wyszukiwań w Google i podzielone na odpowiednie grupy (wśród nich znajdziemy między innymi producentów gier wideo, marki globalne, fast food, technologie). Metoda badania jest dość specyficzna, więc również jej rezultaty przyjmijmy z lekkim przymrużeniem oka.

Co ciekawe, spośród deweloperów i wydawców najbardziej nielubianym zespołem jest Ubisoft – aż w 23 krajach twórcy serii Far Cry czy Assassin's Creed muszą mierzyć się z krytyką. Polacy również nie lubią francuskiego przedsiębiorstwa. Jak wskazują analizy RAVE Reviews aż 57,14% tweetów poświęconych wydawcy było negatywnych. Drugie miejsce na świecie zajmuje Capcom, którego nienawidzą gracze z 9 krajów.

W grupie „marek o zasięgu globalnym”, które spotykają się z największą nienawiścią klientów udzielających się na Twitterze, zaszczytne miejsce zajmuje Sony – to najbardziej znienawidzone przedsiębiorstwo w 10 krajach. Wyniki z Polski jednak są nieco odmienne, bowiem we wskazanej kategorii prym wiedzie Tesla – aż 55,56% wiadomości było przesyconych brakiem sympatii do firmy Elona Muska, która zajęła 2. miejsce w globalnym zestawieniu.

Microsoft również nie jest zbyt lubiany. Spośród przedsiębiorstw technologicznych gigant z Redmond jest najbardziej znienawidzoną marką – korporacja wygrała niechlubne zestawienie w 22 krajach, w tym w USA, Rosji, Brazylii, Francji czy Norwegii. Za to na naszym rodzimym poletku najbardziej źle mówiono o Facebooku.

Ubisoft najbardziej znienawidzonym wydawcą gier w Polsce. Poznajcie wyniki nietypowego badania

Ubisoft najbardziej znienawidzonym wydawcą gier w Polsce. Poznajcie wyniki nietypowego badania

Źródło: https://www.ravereviews.org/brands/the-most-hated-brands-in-every-country/

Komentarze (75)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper