Call of Duty Vanguard na porównaniu grafiki z bety: PS5 vs Xbox Series X|S

Beta Call of Duty: Vanguard jest już dostępna (od 18-20 września szaleć na serwerach będą mogli wszyscy zainteresowani). Dzięki temu możemy przekonać się, jak wypadają wydania current-genowe gry, czyli te przeznaczone dla PS5 i XSX.
Beta Call of Duty: Vanguard się rozkręca i już jutro wejdzie w otwartą fazę, dostępną dla wszystkich graczy, a nie tylko dla osób, które skusiły się na zakup preorderów.
Ekipa ElAnalistaDeBits postanowiła przyjrzeć się dokładniej jakości grafiki w Call of Duty: Vanguard na nowych konsolach Sonu i Microsoftu. Zwykle takie analizy pokrywają się z finalnymi wydaniami gier - grafika rzadko zmienia swoje parametry między fazą beta testów a finalnym wydaniem.




Okazuje się, że Call of Duty: Vanguard działa na PS5 i XSX w tym samym zakresie dynamicznej rozdzielczości (od 1620p przy największym obciążeniu, aż po 2160p). Xbox Series X generuje jednak częściej nieco wyższą rozdzielczość, niż PS5, w tych samych sytuacjach bitewnych. Xbox Series S zapewnia zakres dynamicznej rozdzielczości obrazu od 900p po 1440p.
Jeśli chodzi o jakość i szczegółowość grafiki, to tekstury, cieniowanie czy bogactwo roślinności są praktycznie identyczne na PS5, XSX i XSS. Konsola Sony renderuje odbicia światła w nieco wyższej rozdzielczości, niż XSX, a Xbox Series S zapewnia odrobinę mniejszy promień rysowania obiektów, niż pozostałe konsole. Różnice nie są jednak duże.
Co chyba najważniejsze - wszystkie testowane edycje nie mają problemu z utrzymywaniem 60 fps. Pewne problemy występują tylko w trybie 120 fps na Xbox Series X (tutaj widoczne są też glitche związane z błędami tekstur czy pop-inem obiektów) - ma to prawdopodobnie związek z bugami, które zostaną poprawione w aktualizacji premierowej.