Wojciech Gruszczyk Wojciech Gruszczyk 08.09.2021 14:42
Diablo II: Resurrected
4711V

Twórcy Diablo 2 Resurrected reagują na krytykę konsolowców i tłumaczą. Gra bez pełnego wsparcia monitorów 21:9

Fani Diablo odliczają dni do premiery Diablo 2 Resurrected, więc deweloperzy postanowili przedstawić dodatkowe szczegóły dotyczące produkcji. Konsolowcy nie mogą liczyć na klasyczne lobby, a dodatkowo zespół nie zadbał o pełne wsparcie ultraszerokich monitorów.

O problemach konsolowego Diablo 2 Resurrected pisaliśmy już wcześniej. Beta produkcji potwierdziła, że deweloperzy nie zadbali o klasyczne lobby, więc przynajmniej na papierze gracze nie mogliby liczyć na łatwy dostęp do zabawy ze znajomymi. Sytuację postanowili wytłumaczyć deweloperzy, którzy podkreślają, że jak najbardziej będziemy mogli biegać po lochach z kumplami.

W Diablo 2 Resurrected na konsolach zaprosimy znajomych bezpośrednio do gry lub skorzystamy z funkcji „Party Finder”, która została rozbudowana względem pierwotnej wersji i zainteresowani będą mogli szukać współtowarzyszy broni dla poszczególnych lokacji lub na konkretnych bossów. Twórcy nie ukrywają także, że w przyszłości mogą dodać opcję tworzenia własnych lobby:

„Niektórzy gracze konsolowi ponadto życzyli sobie możliwości tworzenia własnych lobby. W momencie premiery nie wspieramy tej opcji, ale po debiucie Diablo II: Resurrected będziemy dalej śledzić opinie na ten temat”.

Studio wypowiedziało się także na temat problemów z brakiem czatu na konsolach – Blizzard stawia tylko na komunikacje głosową dostępną na platformach, ale w przyszłości (jeśli faktycznie będzie taka potrzeba) mogą dodać opcję rozmów tekstowych.

Tak jak wcześniej informowaliśmy, gracze nie mogą w odświeżonym Diablo 2 liczyć na wsparcie obsługi TCP/IP , ale potwierdzono także ważny szczegół – deweloperzy musieli ograniczyć działanie ultraszerokich monitorów. Problemem okazał się zasięg wrogów, którzy przy monitorach 21:9 nie reagowali, a byli atakowani przez graczy. Ten problem pojawił się podczas alfy, więc twórcy postanowili zareagować.

„W Technicznej Alfie, gracze posiadający sprzęt Ultrawide widzieli, że ich pełne ekrany 21:9 były wykorzystywane podczas tego testu. Jednak podczas tego wydarzenia zidentyfikowaliśmy ograniczenia, które dotknęły tych i innych graczy. Na przykład, Sztuczna Inteligencja nie potrafiła wyczuć gracza i wyprowadzać ataków. Co więcej, użytkownicy z monitorami 21:9 byli w stanie wciągnąć do walki o wiele więcej potworów, których zasięg wykraczał poza pierwotne założenia gry. W scenariuszu, w którym gracze (na przykład: grając klasą dystansową) atakowali potwory, gracze z monitorami 21:9 mogli trafić wrogów w dodatkowym miejscu na ekranie, ale potwory nie podążały za atakiem lub nie reagowały, ale nadal mogły zostać pokonane. Ostatecznie, SI nie rejestruje trafienia z tej dodatkowej odległości, jaką zapewnia monitor 21:9”.

W rezultacie Diablo II: Resurrected nie otrzyma wsparcia 21:9, ale deweloperzy postawią na rozszerzony widok 19:9, który nie wpłynie na grę, a pozwoli graczom wykorzystać swój sprzęt – choć z pewnymi ograniczeniami.

Źródło: https://us.forums.blizzard.com/en/d3/t/diablo-ii-resurrected-console-lobbies-tcpip-uw-updates/44360

Tagi: Activision Blizzard Blizzard Entertainment Diablo II: Resurrected