Psychonauts 2 powstało bez najmniejszej ingerencji Microsoftu. Tim Schafer docenia podejście korporacji

Gry
1148V
Psychonauts 2 powstało bez najmniejszej ingerencji Microsoftu. Tim Schafer docenia podejście korporacji
Iza Łęcka | 30.08.2021, 11:17

Prace nad Psychonauts 2 rozpoczęły się jeszcze przed przejęciem Double Fine Productions przez giganta z Redmond. Mimo to amerykańskie przedsiębiorstwo przyczyniło się do rozwoju pozycji, zapewniając deweloperom większy budżet, ale jednocześnie nie ingerując w proces twórczy.

Już przed premierą Psychonauts 2 mogło pochwalić się bardzo dobrym przyjęciem ze strony recenzentów. Propozycja amerykańskiego zespołu jest bez wątpienia jedną z najciekawszych gier, jakie ostatnio zostały przygotowane przez wewnętrzne studia Microsoftu. Swego czasu przedstawiciele studia potwierdzili, że przejęcie przez Microsoft pomogło zadbać o proces tworzenia produkcji, natomiast w ostatnim wywiadzie Tim Schafer wspomniał o relacji z producentem Xboksa.

Dalsza część tekstu pod wideo

Szef Double Fine Productions podkreślił, że zespół długo nie był zainteresowany transakcją tego typu, jednak w pewnym momencie deweloperzy analizowali, czego mogliby dokonać, mając większy budżet.

„Przejęcie nie było w naszych planach. Zawsze chciałem być na to otwarty. Zawsze zachowywaliśmy wszystkie nasze własności intelektualne w Double Fine i inwestowaliśmy we własną technologię przez pierwsze wiele lat naszego rozwoju. [...] W ciągu ostatnich pięciu lat w branży gier pojawiło się mnóstwo pieniędzy na inwestycje. Dużo mówiło się o inwestycjach zza oceanu, a my zaczęliśmy się interesować tym, co moglibyśmy zrobić, gdybyśmy mieli jakieś fundusze, co moglibyśmy zrobić dla gry i jak moglibyśmy zainwestować czy rozwinąć studio. To doprowadziło nas do rozmów z każdym, rozmawialiśmy z Microsoftem. Ale oni nie robią takich małych inwestycji; podejmują się naprawdę dużych przedsięwzięć wobec całych studiów”.

Ekipa nigdy nie planowała, że stanie się częścią wielkiej korporacji, jednak strategia Microsoftu stała się decydującym aspektem w podjęciu decyzji – deweloperzy w żadnym miejscu nie musieli się obawiać o utratę kreatywnej kontroli.

„Więc przejęcie nie było w planach, ale kiedy usłyszeliśmy o ich filozofii, począwszy od przejęcia Mojang - jak odnieśli sukces, kupując, ale nie wchłaniając firmy, nie ingerując w nie i pozwalając im być kreatywnymi, takimi jakimi są - to naprawdę się sprawdziło i odnieśli sukces, a to wydało nam się naprawdę atrakcyjne”.

„Otrzymaliśmy teraz tak wiele swobody twórczej. Nikt nie sprawdzał Psychonauts 2, by podważać nasze decyzje czy coś w tym stylu. Ufano nam, że całkowicie zajmiemy się stroną kreatywną, ale możemy zdecydować się na wszystkie te środki, jak testy dostępności i kontrole zdrowia psychicznego. Mieliśmy zasoby, ale byliśmy pozostawieni sami sobie w kwestii kreatywności. I to było wspaniałe”.

Źródło: https://wccftech.com/tim-schafer-explains-how-microsoft-acquired-double-fine-says-psychonauts-2-never-got-second-guessed/

Komentarze (75)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper