Death Stranding Director's Cut i rozgrywka na ultraszerokim ekranie? PS5 „nie obsługuje takich monitorów”

Gry
1894V
Death Stranding Director's Cut i rozgrywka na ultraszerokim ekranie? PS5 „nie obsługuje takich monitorów”
Wojciech Gruszczyk | 25.08.2021, 16:08

Hideo Kojima i Sony zapowiadali wsparcie dla trybu ultrawide w Death Stranding Director's Cut na PlayStation 5. Jak jednak donosi redakcja Techradar nie jest to w pełni możliwe, ponieważ PS5 nie obsługuje takich urządzeń. Twórcy wykorzystali pewną technikę, by zapewnić graczom odpowiednie wrażenia.

Na blogu PlayStation pojawiła się wiadomość o ulepszeniach oferowanych przez Death Stranding Director's Cut i wielu graczy zostało zaskoczonych wzmianką o rozgrywce na ultraszerokich ekranach. Fani podejrzewali, że to właśnie pozycja Hideo Kojimy będzie pierwszą grą, która zaoferuje pełne wrażenia na wielkich monitorach.

Dalsza część tekstu pod wideo

Sytuację zbadało Techradar, które zastanawiało się, jak PS5 ma oferować odpowiednie wrażenia bez wsparcie 1440p i dość szybko udało im się zweryfikować sytuację:

„ Czy PS5 rzeczywiście wyświetlałoby obraz w formacie 21:9 po podłączeniu do kompatybilnych wyświetlaczy? Krótka odpowiedź brzmi: nie”.

Dziennikarze otrzymali wiadomość od rzecznika Sony, który podkreślił, że Death Stranding Director's Cut wykorzystuje „standardowe proporcje 16:9, aby wyświetlić rozgrywkę letterboxed równoważną proporcjom 21:9”. Po tej sytuacji, Japończycy zaktualizowali także wiadomość na blogu.

Matt Hanson z TechRadar dostrzega jeszcze ważny aspekt – wszystkie gry na PS5 są tworzone do rozgrywki przed telewizorem (16:9), więc tak naprawdę nie ma sensu, by konsolowe produkcje oferowały wsparcie ultraszerokich monitorów, bo tylko nieliczni gracze korzystaliby z tej funkcji.

Źródło: https://www.techradar.com/news/death-stranding-directors-cut-ultrawide-support-on-ps5-isnt-quite-what-it-seems

Komentarze (30)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper