Wojciech Gruszczyk Wojciech Gruszczyk 20.08.2021 20:30
PS5 z poprawioną wsteczną kompatybilnością z PS4
2613V

PS5 z poprawioną wsteczną kompatybilnością z PS4. Sony wyeliminowało największy problem

Sony wciąż pracuje nad usprawnieniem wstecznej kompatybilności na PS5, a najnowsza aktualizacja narzędzi deweloperskich PlayStation 5 zajęła się znanym i uciążliwym problemem. Teraz twórcy mają w łatwiejszy sposób udostępniać graczom przenoszenie rozgrywki z poprzedniej na aktualną generację.

Od premiery nowych konsol wielu graczy nie potrafi zrozumieć, dlaczego Sony nie zadbało o prosty sposób przenoszenia rozgrywki pomiędzy platformami. Jak wiadomo na Xboksach działa Smart Delivery, dzięki któremu społeczność może płynnie przechodzić pomiędzy urządzeniami – na PS4 i PS5 jest z tym problem.

Digital Foundry przyjrzało się sprawie i jak się okazuje – do niedawna oprogramowanie PS5 nie miało żadnego wglądu w dane z PlayStation 4. Z tego powodu deweloperzy musieli na początku opracować aktualizację do wersji z gry z PS4, następnie przesłać pliki do chmury, które mogły zostać pobrane na PS5.

Sony jednak obiecało przygotowanie aktualizacji narzędzi deweloperskich do PlayStation 5 i najwidoczniej pliki zostały już wgrane. Ghost of Tsushima jest tego najlepszym przykładem, ponieważ najnowsza produkcja nie potrzebuje żadnej aktualizacji, by aktywować stany rozgrywki z poprzedniej generacji.

Teraz PS5 automatycznie wykrywa pliki znajdujące się w chmurze (to nie zawsze działało i czasami trzeba było przesłać dane ponownie) lub odnajduje je na konsoli (gdy przeniesiemy save przez pendrive).

Digital Foundry podkreśla, że nadal rozwiązanie Microsoftu jest lepsze, ponieważ na Xboksach wszystko odbywa się automatycznie (na PS5 nadal musimy ręcznie wymusić pobieranie), ale i tak jest to pewien sukces względem tego, jak ta funkcja wyglądała wcześniej.

Trudno powiedzieć, czy deweloperzy będą aktualizować swoje starsze gry, ale bardzo możliwe, że wszystkie nowe tytuły zapewnią nam znacznie łatwiejsze przejście z PS4 na PS5.

Źródło: https://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2021-ghost-of-tsushima-how-sony-tackled-the-cross-gen-save-problem

Tagi: PlayStation 4 PlayStation 5 PS4 ps5 Sony