Bartosz Dawidowski Bartosz Dawidowski 06.08.2021 10:02
Shadow of the Tomb Raider w 4K. Porównanie grafiki na PS5, XSX i PC po aktualizacji 2.01
2468V

Shadow of the Tomb Raider w 4K. Porównanie grafiki na PS5, XSX i PC po aktualizacji 2.01

Pod koniec lipca Shadow of the Tomb Raider otrzymało aktualizację next-genową, upiększającą grafikę w tytule. Warto zatem rzucić okiem, jak wyglądają różnice między PC, PS5 a XSX po tym patchu.

Dziś mamy okazję przyjrzeć się dokładnie oprawie w Shadow of the Tomb Raider z zainstalowaną aktualizacją 2.01, wprowadzoną z myślą o upiększeniu tytułu na PS5 (tytuł już wcześniej doczekał się ulepszeń wizualnych na XSX). Więcej na temat tych plików pisaliśmy tutaj.

Z analizy redakcji ElAnalistaDeBits wynika, że gra działa z wyższą rozdzielczością na Xbox Series X. To wartość bardzo bliska natywnego 4K, XSX generuje 3712x2088 pikseli. PS5 działa natomiast w niższej rozdzielczości i korzysta ze skalowania w technologii checkerboard, by dobić do 4K. Według ElAnalistaDeBits PS5 natywnie zapewnia 3840x1080, tak jak w Marvel's Avengers.

By zapewnić 60 fps konieczne było na obu konsolach zmniejszenie rozdzielczości do 1620p. To przeskalowana wartość; natywnie zarówno PS5, jak i Xbox Series X działają w 1920x1080p w trybie Performance. Obie konsole trzymają 60 fps, niezależnie od sytuacji w grze. Znacznie krótsze loadingi uzyskujemy natomiast na Xbox Series X - ta sama sekcja gry ładuje się o 16 sekund dłużej na PS5.

Tagi: Eidos Montreal Shadow of the Tomb Raider Square Enix