Iza Łęcka Iza Łęcka 06.07.2021 10:59
Microsoft nie zdecydowałby się na wrogie przejęcie Bethesdy
1262V

Microsoft nie zdecydowałby się na wrogie przejęcie Bethesdy. Todd Howard musiał zgodzić się na zmiany

Microsoft kupił Bethesdę za 7,5 mld dolarów, jednak w powodzeniu transakcji nieoceniona była opinia Todda Howarda. Reżyser i producent wykonawczy serii Fallout oraz The Elder Scrolls musiał wyrazić swoją chęć dołączenia do rodziny Phila Spencera.

Kilka miesięcy temu Bethesda oficjalnie wzmocniła ekipę Microsoftu, a transakcja kosztowała amerykańską korporację 7,5 mld dolarów. O głośnym przejęciu wspomniał ostatnio Phil Spencer, określając jednocześnie, że wszystkie najważniejsze osoby w przedsiębiorstwie musiały zgodzić się na zakup.

W tym gronie znalazł się również Todd Howard, czyli reżyser i producent wykonawczy serii Fallout i The Elder Scrolls, który dba o najważniejsze projekty Bethesda Game Studios. Szef Xboksa potwierdził, że odbył z deweloperem bardzo poważną rozmowę:

„Chciałem wiedzieć, że on się zgadza. Gdyby Todd Howard nie chciał przyjść i dołączyć do Xboksa, nie dokonalibyśmy tej transakcji. To była ważna rozmowa jeden na jeden, którą odbyliśmy, nie chciałbym, aby chodziło o coś innego niż o to, że wspólnie podejmujemy zobowiązania dla dobra zespołów, że pozostaniemy zaangażowani w robienie właściwych rzeczy i wspólne budowanie niesamowitych możliwości”.

Spencer stwierdził, że chciał uzyskać zgodę od wszystkich najważniejszych przedstawicieli Bethesdy – także Marty Stratton (producent wykonawczy id Software), Erin Losi (wiceprezes ds. globalnego marketingu i komunikacji w Bethesda Softworks) oraz Pete Hines (starszy wiceprezes ds. globalnego marketingu i komunikacji w Bethesda Softworks) byli pozytywnie nastawieni do zmian, jakie czekały firmę. Główną ideą dołączania do rodziny Xboksa jest wzmacnianie zasobów poprzez wsparcie, finansowanie i nowe narzędzia, a sukces całego procesu nie będzie możliwy w przypadku sprzeciwu kierownictwa.

Obecnie wszystkie zespoły pracują już pod nową banderą i przystąpiły do realizacji kolejnych projektów – w przyszłości poznamy następne gry realizowane we współpracy Microsoftu z Bethesdą.

Źródło: https://www.tweaktown.com/news/80405/microsoft-wouldnt-have-bought-bethesda-if-todd-howard-didnt-agree/index.html

Tagi: Bethesda Microsoft phil spencer Xbox