Microsoft nie zdecydowałby się na wrogie przejęcie Bethesdy. Todd Howard musiał zgodzić się na zmiany
Microsoft kupił Bethesdę za 7,5 mld dolarów, jednak w powodzeniu transakcji nieoceniona była opinia Todda Howarda. Reżyser i producent wykonawczy serii Fallout oraz The Elder Scrolls musiał wyrazić swoją chęć dołączenia do rodziny Phila Spencera.
Kilka miesięcy temu Bethesda oficjalnie wzmocniła ekipę Microsoftu, a transakcja kosztowała amerykańską korporację 7,5 mld dolarów. O głośnym przejęciu wspomniał ostatnio Phil Spencer, określając jednocześnie, że wszystkie najważniejsze osoby w przedsiębiorstwie musiały zgodzić się na zakup.
W tym gronie znalazł się również Todd Howard, czyli reżyser i producent wykonawczy serii Fallout i The Elder Scrolls, który dba o najważniejsze projekty Bethesda Game Studios. Szef Xboksa potwierdził, że odbył z deweloperem bardzo poważną rozmowę:
„Chciałem wiedzieć, że on się zgadza. Gdyby Todd Howard nie chciał przyjść i dołączyć do Xboksa, nie dokonalibyśmy tej transakcji. To była ważna rozmowa jeden na jeden, którą odbyliśmy, nie chciałbym, aby chodziło o coś innego niż o to, że wspólnie podejmujemy zobowiązania dla dobra zespołów, że pozostaniemy zaangażowani w robienie właściwych rzeczy i wspólne budowanie niesamowitych możliwości”.
Spencer stwierdził, że chciał uzyskać zgodę od wszystkich najważniejszych przedstawicieli Bethesdy – także Marty Stratton (producent wykonawczy id Software), Erin Losi (wiceprezes ds. globalnego marketingu i komunikacji w Bethesda Softworks) oraz Pete Hines (starszy wiceprezes ds. globalnego marketingu i komunikacji w Bethesda Softworks) byli pozytywnie nastawieni do zmian, jakie czekały firmę. Główną ideą dołączania do rodziny Xboksa jest wzmacnianie zasobów poprzez wsparcie, finansowanie i nowe narzędzia, a sukces całego procesu nie będzie możliwy w przypadku sprzeciwu kierownictwa.
Obecnie wszystkie zespoły pracują już pod nową banderą i przystąpiły do realizacji kolejnych projektów – w przyszłości poznamy następne gry realizowane we współpracy Microsoftu z Bethesdą.