Microsoft Flight Simulator z 50% lepszą wydajnością i mniejszym zużyciem CPU. Twórcy przebudowali silnik

Autorzy Microsoft Flight Simulator nie skupiają się tylko na premierze gry na Xboksach Series X|S. Asobo Studio znacząco udoskonaliło silnik symulatora, by zwiększyć wydajność produkcji i zapewnić oczekiwane doświadczenie.
Już w lipcu Microsoft Flight Simulator zadebiutuje na Xboksach Series X|S (polecamy zapoznać się z najważniejszymi premierami miesiąca), jednak deweloperzy nie zajmowali się wyłącznie dopracowaniem edycji na konsole.
Asobo Studio ogłosiło, że napisało na nowo silnik produkcji - głównym celem prac było zapewnienie większej wydajności średniej klasy PC. Nowa aktualizacja uwzględni znaczącą optymalizację silnika, która ogranicza drastyczne zużycie sprzętu. O pracach opowiedział Sebastian Wloch, dyrektor generalny i współzałożyciel Asobo Studio:




„Napisaliśmy od nowa wiele części silnika, jego architekturę, aby uzyskać maksymalną wydajność symulatora i zminimalizować obciążenie pamięci operacyjnej. Nie skończyliśmy jeszcze przeprowadzać naszych testów, a PC to bardzo złożona platforma, więc nie mogę powiedzieć, że każdy otrzyma takie same liczby klatek na sekundę [lub inne wzrosty wydajności]”.
Zespół nie obiecuje, że każdy gracz odczuje poprawę jakości, ale w niektórych przypadkach liczba klatek na sekundę została praktycznie podwojona, jednocześnie zużycie pamięci RAM spadło o 70%, a procesor został obciążony w 75% (wcześniej 100%).
Dla graczy, którzy zamierzają w przyszłości grać w Microsoft Flight Simulator, a nie posiadają mocnych zestawów PC, to bardzo dobra wiadomość. Aktualizacja zostanie udostępniona na PC 27 lipca.