Iza Łęcka Iza Łęcka 05.06.2021 05:04
Netflix
9920V

Netflix kończy z dzieleniem kont? Polacy otrzymują nową weryfikację

Netflix powoli staje do batalii z dzieleniem kont. Pierwsi klienci otrzymują powiadomienie weryfikacyjne, które może znacząco utrudnić korzystanie z jednego konta przez kilku użytkowników. Platforma małymi krokami realizuje zapowiedziany wcześniej projekt.

W kwietniu dyrektor generalny Netflixa, nawiązując do kwestii współdzielenia kont, potwierdził, że korporacja „nie chce dokręcać śruby”. Pomimo zapewnień są testowane i wdrażane kolejne rozwiązania, jakie mogą prowadzić do ograniczenia skali procederu. Zgodnie z ostatnimi szacunkami streamingowy gigant traci przez praktykę swoich widzów miliony dolarów.

Jak się okazuje – skutecznym pomysłem, by zmniejszyć problem dzielenia kont na Netflixie jest podwójna weryfikacja. Już pierwsi widzowie w Polsce podczas logowania są proszeni o potwierdzenie swojej tożsamości przez kod weryfikacyjny.

Obecnie prośba może zostać pominięta po zaznaczeniu opcji sprawdzenia konta w późniejszym terminie, jednak wydaje się, że to tylko i wyłącznie odroczenie, a po pewnym czasie komunikat o autoryzacji pojawi się ponownie. Możemy przypuszczać, że Netlfix zacznie wymagać, by użytkownicy za każdym razem potwierdzali swoją tożsamość.

Sytuacja nie powinna negatywnie wpłynąć na widzów, którzy korzystają z platformy wspólnie z domownikami czy najbliższą rodziną, ale na pewno będzie to spora niedogodność dla klientów płacących za usługę z nieznajomymi. Jak wiadomo w Sieci nie brakuje grup, które umawiają się na „wspólne” opłacanie dostępu do serwisu.

Netflix jest w Polsce dostępny w trzech planach:

  • Basic - 34 zł na miesiąc
  • Standard - 43 zł na miesiąc
  • Premium - 52 zł na miesiąc

Netflix i koniec dzielenia kont

Źródło: https://naekranie.pl/aktualnosci/netflix-weryfikacja-sms-mail-wspoldzielenie-konta-1622794026

Tagi: Neflix Polska Netflix Netflix dziele kont