Wydawca GTA wchodzi w rynek gier piłkarskich. Take-Two kupiło twórców Top Eleven

Take-Two inwestuje kolejne miliony i zamierza działać na rynku gier piłkarskich. Wydawca serii GTA postanowił przejąć studio Nordeus, które od lat rozwija markę Top Eleven. Jest to ciekawy ruch dla obu firm.
Top Eleven zadebiutował w maju 2010 roku i jest to jedna z najdłużej rozwijanych mobilnych serii. Take-Two postanowił powiększyć swoje możliwości na rynku mobilnym i zainwestowało 225 mln dolarów w gotówce i akcjach, by przejąć serbskie studio Nordeus. Ostatecznie kwota może wzrosnąć do 378 mln dolarów, ale deweloperzy muszą spełnić pewne cele.
Take-Two tym samym posiada już trzecie mobilne studio (Socialpoint od 2017 roku, Playdots od 2020 roku) i także tym razem wydawca nie zamierza wprowadzać wielkiej rewolucji. Kierownictwo Nordeus, w tym Branko Milutinović (CEO), Milan Jovović (CCO ), Ivan Stojisavljević (CTO) i Tomislav Mihajlović (COO), będą nadal zajmować się zespołem, ale ten ostatni będzie raportował informacje do Nir Efrata – szefa działu mobilnego i starszego wiceprezesa Take-Two.




Branko Milutinović potwierdza, że jego zespół ma świetną pozycję na rynku mobilnym, ale pora wykonać kolejny krok:
„Po dziesięciu latach mamy wiodącą pozycję w piłce nożnej na urządzeniach mobilnych i czujemy, że jesteśmy gotowi na kolejny krok. Czujemy, że te działania będą, w każdy możliwy sposób, lepsze, jeśli zostaną wykonany z takim partnerem jak Take-Two”.
Aktualnie jednak nie potwierdzono szczegółów ekspansji gry. Nordeus chce jednak wykorzystać możliwości Take-Two, by trafić swoim tytułem do kolejnych graczy – między innymi ze Stanów Zjednoczonych. Z drugiej strony wydawca skorzysta na dobrej popularności Top Eleven w Europie, gdzie aktualnie firma nie posiada znakomitych wyników w przypadku swoich pozycji sportowych.