Bartosz Dawidowski Bartosz Dawidowski 04.05.2021 10:52
fable 2022
1404V

Fable tworzone na silniku ForzaTech. Zespół Turn 10 pomaga Playground Games

Od pewnego czasu pojawiają się plotki, że nowe Fable będzie stawiać duży nacisk na elementy rodem z MMO. Sprawa nie została jeszcze potwierdzona. Pewny jest natomiast silnik, na którym zadziała ten roleplay.

Chociaż Microsoft i Playground Games nie podały w osobnym komunikacie, na jakim dokładnie silniku tworzone jest nowe Fable, to i tak dowiedzieliśmy się, o jaką technologię chodzi. Wszystko dzięki nowemu ogłoszeniu z propozycją pracy na stanowisku inżyniera software'u w studiu Turn 10, które pomaga zespołowi Playground Games w kreacji Fable. Zgodnie z tekstem w rzeczonej propozycji pracy, Fable powstaje w ForzaTech, czyli na tym samym silniku, na jakim działa marka Forza Horizon i Forza MotorSport .

"Czy chcesz wziąć udział w powstawaniu 3 wielkich tytułów AAA z dwóch wielkich marek Xbox? ForzaTech to silnik, narzędzia i środowisko napędzające serię Forza MotorSport i Forza Horizon. Oprócz dodawania nowych funkcji do tego silnika, takich jak wsparcie dla raytracingu dla konsol nowej generacji, wzbogacamy też nasze narzędzie, tak by wspierało Fable, action RPG osadzone w otwartym świecie" - czytamy w oficjalnym komunikacie Turn 10 zamieszczonym na Linkedin.

Niestety o samym Fable nadal wiadomo bardzo niewiele. Wygląda na to, że prace nad tytułem znajdują się na wczesnym etapie, skoro studio Turn 10 nadal poszukuje osób do dostosowywania silnika ForzaTech do wymagań specyfiki gameplayowej z Fable. Być może coś z powstającego RPG-a zobaczymy jednak w czerwcu, w trakcie online'owe wersji E3 2021 (tradycyjna forma targów została odwołana ze względu na pandemię).

Źródło: https://www.linkedin.com/posts/turn-10-studios_software-engineer-turn10-studios-in-redmond-activity-6795081129692151808-tlLk/
https://www.dsogaming.com/news/next-gen-fable-will-be-using-the-forzatech-engine/

Tagi: Fable (2022) Microsoft PlayGround Games