Mateusz Wróbel Mateusz Wróbel 28.02.2021 16:52
Outriders
1671V

Outriders na PS5 w stałych 60 FPS-ach. Xbox Series X ze spadkami, ale wyższą rozdzielczością od sprzętu Sony

Demko Outriders doczekało się analizy technicznej od redakcji VG Tech.

Wersja demonstracyjna Outriders jest od czwartku dostępna dla każdego chętnego - mogą pobrać ją posiadacze konsol PlayStation, Xboksów, jak i PC'towcy. Jeśli chcecie poznać moją opinię nt. demka, odsyłam Was pod ten link, a jeśli już się w niego zatopiliście, a nie wiecie, czy wykonaliście wszystkie dostępne zadania, zachęcam do zajrzenia do naszego poradnika.

W międzyczasie redakcja VG Tech postanowiła przygotować niemalże 20-minutowy materiał, w którym wzięła na warsztat Outriders w next-genowym wydaniu. Porównano działanie gry na Xboksie Series X, Xboksie Series S oraz PlayStation 5 - wyniki są dosyć interesujące:

Zacznijmy od Xboksa Series X. Przez 90% czasu Outriders chodzi na tymże sprzęcie w 55-58 klatkach na sekundę - w dynamicznej rozdzielczości wahającej się między 1272p a 1944p. W sporadycznych momentach, dzięki wykorzystaniu mechaniki rekonstrukcji czasowej, udaje się zwiększyć rozdzielczość do 4K. Z kolei Xbox Series S oferuje graczom nawet od 48 do 60 FPS-ów w rozdzielczości 864p a 1296p, co jest dosyć... słabym wynikiem.

Jeśli przyjrzymy się konsoli PlayStation 5, Outriders śmiga na niej w stałych 60 FPS-ach - o jakichkolwiek spadkach płynności nie ma tutaj wręcz mowy. Jednakże rodzima produkcja działa na next-genie Sony w dynamicznej rozdzielczości 1188p a 1692p i podobnie jak w przypadku Xboksa Series X używa rekonstrukcji czasowej, aby w najmniej wymagających momentach (np. scenkach) zaoferować 4K.

Źródło: https://www.youtube.com/watch?v=IukT233YwlE&feature=emb_title

Tagi: Outriders People Can Fly Square Enix