Kajetan Węsierski Kajetan Węsierski 27.02.2021 15:30
Returnal PS5 DualSense
796V

Returnal mocno wykorzysta możliwości DualSense. Kontroler do PS5 ma stworzyć "nowy wymiar możliwości".

Przedstawiciele z Housemarque raz jeszcze pochwalili możliwości, które oferuje PlayStation 5 oraz sam kontroler DualSense. Te mają pozwolić wnieść grę na zupełnie nowy poziom.

Returnal to tytuł, który ma szansę podbić serca wielu graczy. Podczas ostatniego State of Play zrobił niemałe wrażenie, a twórcy bez wątpienia zaskarbili sobie zainteresowanie nowych fanów. Minusem jest natomiast bez wątpienia fakt, że gra trafi do naszego kraju w nowym standardzie cenowym, co oznacza, że chętni będą musieli zapłacić 339 złotych.

W ostatnim wywiadzie z PushSquare mogliśmy przeczytać bardzo ciekawą perspektywę jednego z głównych twórców gry, Harry'ego Kruegera, który rozpływał się nad możliwościami, jakie oferuje nowy kontroler do PS5, DualSense. Jak sam stwierdził, pad sprawdzi się doskonale, aby wzmocnić przekaz, który będą dawać aspekty wizualne oraz te związane z dźwiękiem:

Haptyczne możliwości, które zostały zaimplementowane, pozwalają na nową warstwę wierności i możliwości ekspresji. Bierzemy tę audiowizualną informację zwrotną, którą mamy, i po prostu wzmacniamy ją za pomocą kontrolera.

To stwarza dodatkowy wymiar wrażliwości na dotyk w wielu naszych interakcjach. Może to dotyczyć sekwencji narracyjnych, w których jesteś w pierwszej osobie, zbierając przedmioty i czując wszystko przez kontroler lub dotyczyć samej walki oraz interakcji z różnymi urządzeniami.

Twórca wspomniał również o adaptacyjnych spustach, które mogą pozwolić na intuicyjny dostęp do niektórych funkcji broni, jakie pojawią się w grze:

W rozgrywce korzystamy również z adaptacyjnych triggerów. Działa to tak, że jeśli wciśniesz L2 do połowy, uzyskasz tradycyjny celownik, a następnie kliknie on na miejsce i aktywuje tryb Alt Fire. Ta podwójna funkcjonalność na jednym przycisku umożliwia bardzo intuicyjny dostęp do różnych aspektów podstawowego zestawu ruchów. działa to wręcz podświadomie i jest świetnym urozmaiceniem podstawowej rozgrywki.

Osobiście nie mogę się doczekać skali, w jakiej skorzystano z możliwości oferowanych przez DualSense - w wielu dotychczasowych grach robiło to naprawdę dobrą robotę, więc liczę, że teraz będzie podobnie! Jest na co czekać.

Źródło: https://segmentnext.com/2021/02/26/dualsense-returnal-tactility/

Tagi: Housemarque Returnal Sony Interactive Entertainment