Mass Effect ze spin-offem inspirowanym Hanem Solo. BioWare anulowało grę

Gry
850V
Mass Effect ze spin-offem inspirowanym Hanem Solo. BioWare anulowało grę
Wojciech Gruszczyk | 04.02.2021, 20:43

Mass Effect mogło otrzymać bardzo ciekawy spin-off, ale produkcja przegrała z Mass Effect 2. BioWare porzuciło koncepcję gry, która mogła trafić w gust wielu graczy. Poznajcie szczegóły dotyczące anulowanej pozycji.

Uniwersum Mass Effecta jest niezwykle bogate, ale trudno powiedzieć, by BioWare wykorzystywało w pełni potencjał tego IP. Teraz twórcy rozwijają zupełnie nową część z serii oraz przygotowują graczy na powrót trylogii Sheparda, ale okazuje się, że kilka lat temu Kanadyjczycy wpadli na bardzo ciekawy pomysł.

Dalsza część tekstu pod wideo

Dorian Kieken wspomniał, że w 2008 roku powstawał Mass Effect inspirowany postacią Hana Solo:

„Już w 2008 roku, trochę po premierze [pierwszego] Mass Effecta, badaliśmy koncepcję gry, w której gralibyśmy postacią typu Han Solo w inspirowanej Gwiezdnymi wojnami produkcji w uniwersum Mass Effecta. Gra miała za zadanie rozszerzyć uniwersum Mass Effect i być przygotowywana równolegle [z] trylogią”.

BioWare chciało zaprosić graczy na historię przemytnika, który zaprezentowałoby zupełnie inne spojrzenie na świat Mass Effecta względem super-żołnierza Sheparda. Dorian Kieken wspomniał, że produkcja miała skupić się na eksploracji, a gra nie byłaby kolejną pozycją o ratowaniu galaktyki. Twórcy chcieli postawić na fabularną wolność, jaką teraz widzimy w przykładowo serialu „Mandalorian”.

Jeszcze w 2015 roku BioWare posiadało działający prototyp:

„Pamiętam, że grałem w całkiem niezły prototyp eksploracji kosmosu jeszcze w 2015 roku. Zasadniczo pilotowałbyś swój statek z planety na planetę”.

Jak się jednak okazuje – BioWare musiało skupić się na Mass Effect 2, więc porzucono wszystkie inne projekty. Kieken wspomniał, że studio usunęło pozycję, gdy on już nie był częścią zespołu, ale nie dziwi go ta decyzja, ponieważ przygotowanie takiej produkcji byłoby bardzo czasochłonne.

Dorian Kieken był dyrektorem do spraw rozwoju w BioWare, który był odpowiedzialny za zespoły zajmujące się projektowaniem poziomów oraz tworzeniem przerywników filmowych. To on kierował także rozwojem sieciowego trybu z Mass Effect 3.

Źródło: https://www.thegamer.com/mass-effect-han-solo-game-spin-off/

Komentarze (8)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper