Cyberpunk 2077 ucierpiał na "niepohamowanych ambicjach". Pracownicy zarzucają rozwój marketingu kosztem gry

Gry
4308V
Cyberpunk 2077 ucierpiał na "niepohamowanych ambicjach". Pracownicy zarzucają rozwój marketingu kosztem gry
Kajetan Węsierski | 16.01.2021, 11:30

Minionej nocy do Internetu trafił najnowszy artykuł Jasona Schreiera, w którym ów przytoczył rozmowy z wieloma twórcami, którzy mieli okazję pracować przy najnowszej grze spod szyldu CD Projekt RED.

Na temat tego, jak wyglądał krajobraz w CD Projekt RED przez ostatni rok powstały już dziesiątki artykułów - setki wypowiedzi, tysiące wywiadów i pewnie miliony komentarzy. O wszystkim można by wręcz napisać książkę i bez wątpienia nie należałaby do najkrótszych. Jakby tego było mało, przez wzgląd na kontrowersje wokół premiery Cyberpunk 2077, za co ostatnio przepraszał sam Marcin Iwiński, wszystko się jeszcze bardziej zaogniło.

Dalsza część tekstu pod wideo

W nocy pojawił się kolejny artykuł traktujący o tym, jak wszystko wyglądało w studiu - autorem jest oczywiście Jason Schreier. Tekst ukazał się na łamach portalu Bloomberg i stanowi swoiste podsumowanie tego, jak "katastrofalnie wdrażano" Cyberpunka 2077 do premiery. Pracownicy, udzielając anonimowych wywiadów autorowi, zdradzili, co ich zdaniem było przyczyną tego, jak wyglądała gra w momencie debiutu.

Jak możemy czytać, proces rozwoju stał pod znakiem niekontrolowanych ambicji, złym planowaniem i niedociągnięciami technicznymi. Pracownicy opisali firmę jako skupiającą się na marketingu kosztem samej gry. Kilkukrotnie podkreślono także, iż wdrożono wręcz nierealistyczny harmonogram, który zmusił niektórych do pracy w nadgodzinach na długo przed premierą. Trzeba przyznać, że wszystko brzmi bardzo nieciekawie, choć bez wątpienia znajduje swoje poparcie w rzeczywistości. Prawdopodobnie podobne historie będą wychodzić na światło dzienne przez najbliższe miesiące.

Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Cyberpunk 2077.

Źródło: https://www.bloomberg.com/news/articles/2021-01-16/cyberpunk-2077-what-caused-the-video-game-s-disastrous-rollout

Komentarze (61)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper