Bartosz Dawidowski Bartosz Dawidowski 21.12.2020 11:20
Cyberpunk 2077
11830V

Cyberpunk 2077 z ogromną poprawą animacji na XOne i PS4. Patch 1.05 w analizie grafiki

Szkoda, że CD Projekt nie wstrzymał się przynajmniej 2-3 tygodnie z wydaniem Cyberpunka 2077 - tak by gra debiutowała z patchem 1.05. Wygląda na to, że ta łatka zrobiła bardzo wiele dobrego - w szczególności na konsolach.

Wydany w trakcie weekendu patch 1.05 w Cyberpunk 2077 to nie tylko naprawienie wielu problemów z questami, które w skrajnych przypadkach powodowały, że w ogóle nie dało się ich zaliczyć. Aktualizacja 1.05 poprawia też różne aspekty grafiki w najnowszej grze twórców Wiedźmina 3.

Największa poprawa dotyczy płynności animacji na PS4 i XOne. W przypadku PS4 gra generuje teraz kilka klatek animacji na sekundę więcej w najbardziej obciążających procesor konsoli sytuacjach. To nie wszystko - w mieście na PS4 i XOne pojawia się więcej NPC-ów i przede wszystkim samochodów (patch 1.04 sprawiał, że w mieście prawie całkowicie zamarł ruch uliczny)

Poprawa jest najbardziej zauważalna w przypadku Xbox One, co możecie sami ocenić w poniższym, bardzo szczegółowym porównaniu zmian między Cyberpunkiem 2077 w wersji 1.04 a 1.05. W sytuacjach, gdzie gra na Xbox One generowała 11 fps (2:50 w poniższym nagraniu), teraz - z zainstalowanym patchem - produkcja zapewnia 21 klatek na sekundę. Przy jeździe po mieście gra na XOne serwowała często tylko 15 fps, a teraz, w tych samych miejscach, to 23-24 fps, co stanowi ogromną poprawę (chociaż do ideału nadal sporo brakuje). Ulepszenie framerate'u zauważalne jest też na Xbox One X, gdzie z 24 fps przeskoczyliśmy dzięki aktualizacji na poziom 27-28 fps podczas jazdy.

Co ważne - obraz wydaje się ostrzejszy na PS4 i XOne. CDP RED ogłaszał w notatkach dołączanych do aktualizacji, że ulepszył działanie filtra ziarna filmowego i aberracji chromatycznej. I faktycznie widać to w 15 minucie poniższego nagrania - Cyberpunk 2077 prezentuje się po zainstalowaniu patcha 1.05, zajmującego na konsolach ok. 17GB, lepiej.

Patch zmniejsza też częstotliwość zawieszania gry, o czym pisaliśmy tutaj.


Tagi: CD Projekt CD Projekt RED Cyberpunk 2077