Cyberpunk 2077 w konsolowym teście grafiki. Wersja na XOne i XOne X działa gorzej od konsol Sony

News
3422V
Cyberpunk 2077 w konsolowym teście grafiki. Wersja na XOne i XOne X działa gorzej od konsol Sony
Bartosz Dawidowski | 15.12.2020, 09:15

Jak dokładnie Cyberpunk 2077 radzi sobie na last-genowych konsolach? Tematem zajęli się specjaliści od technicznych aspektów grafiki z DigitalFoundry.

DigitalFoundry sprawdziło, jak Cyberpunk 2077 zachowuje się na starszych modelach konsol. Okazuje się, że na Xbox One rozdzielczość natywna tytułu potrafi spaść poniżej 720p. Z kolei na Xbox One X, najmocniejszej konsoli ostatniej generacji, tytuł generuje często 1674p, ale jest to również wartość dynamiczna, która potrafi spadać podczas walk.

Jak Cyberpunk 2077 radzi sobie w kwestii płynności animacji? Na Xbox One gra nawet podczas walk we wnętrzach generuje zaledwie 22-23 klatki na sekundę. Podczas jazdy po Night City sytuacja wygląda jeszcze gorzej. "Xbox One zachowuje się najgorzej ze wszystkich konsol" - stwierdza redakcja DigitalFoundry, generując ok. 18-20 fps podczas eksploracji metropolii.

Znacznie lepsza sytuacja, niż na podstawowym modelu XOne, występuje na Xbox One X, ale niestety płynność animacji jest tutaj wciąż gorsza, niż na PS4 Pro. Jak widać w 12 minucie nagrania Xbox One X generuje tylko 22-24 fps podczas jazdy po mieście. W tych samych sytuacjach PS4 Pro zapewnia 27-29 fps. Sytuacja jest dziwna, bo wiemy, że Xbox One X jest najmocniejszą konsolą last-genową. Wygląda na to, że CDP RED nie przyłożył się do optymalizacji xboksowego wydania.

Jeśli macie grać w Cyberpunka 2077 na last-genowej konsoli, to wniosek z analizy DF jest prosty: najlepiej gra zachowuje się na PS4 Pro. Niestety na konsoli Sony, tak jak na innych platformach, wciąż (również z patchem 1.04) dochodzi do częstego zawieszania gry.

Źródło: własne

Komentarze (0)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych