Call of Duty wygenerowało ponad 3 mld dolarów w 12 miesięcy

Gry
748V
Call of Duty wygenerowało ponad 3 mld dolarów w 12 miesięcy
Wojciech Gruszczyk | 04.12.2020, 15:11

Activision w 2020 roku nie przedstawia ogólnej sprzedaży Call of Duty: Black Ops Cold War, ale firma właśnie opublikowała wynik całej serii. W zaledwie 12 miesięcy strzelanki z tego uniwersum osiągnęły ponad 3 mld dolarów.

Activision już w listopadzie potwierdziło wysoką sprzedaż Call of Duty: Black Ops Cold War w wersji cyfrowej, ale wciąż nie otrzymaliśmy konkretnych danych sprzedaży. Według plotek nie otrzymamy liczby, ponieważ tegoroczny tytuł zanotował gorsze wyniki od poprzednika w dystrybucji fizycznej, więc wydawca nie zamierza publikować takich danych.

Dalsza część tekstu pod wideo

Zamiast tego Activision przechodzi teraz „na biznesowy model współdzielonego ekosystemu” i dzięki temu dowiedzieliśmy się, że po „rekordowej premierze” nowej odsłony, „marka Call of Duty przekroczyła 3 miliardy wartości portfela zamówień” w ostatnich 12 miesiącach.

Produkcje zanotowały największą liczbę graczy w historii w tym roku, a także najlepszy listopad w historii pod względem liczby użytkowników i godzin rozegranych danego miesiąca. Trzeba jednak podkreślić, że są to rezultaty zdobyte na przestrzeni różnych odsłon – korporacja teraz mówi o wynikach przynajmniej trzech części.

Byron Beede, wiceprezes oraz dyrektor generalny Call of Duty, Activision, potwierdził wyniki następującymi słowami:

„Okres ostatniego roku w całym ekosystemie Call of Duty, począwszy od darmowej gry Warzone, po popremierowe wsparcie dla Modern Warfare, a teraz Black Ops Cold War, był niesamowity. To kolejny wspaniały rozdział w Black Ops z niesamowitą kampanią, zupełnie nowym doświadczeniem zombie i oczywiście dynamicznym trybem dla wielu graczy. Premiera to dopiero początek. Skupiamy się na budowaniu ciągłego procesu obejmującego ogromną ilość bezpłatnych treści i wydarzeń po premierze w całej serii.”

W oficjalnym komunikacie wydawca informuje o „wartości portfela zamówień” i jest to zwrot określający „ilość netto produktów i usług sprzedanych cyfrowo lub fizycznie w danym okresie, zawierająca w sobie licencjonowanie, merchandise oraz inicjatywy wydawcy, i równa się dochodom netto minus przychody odroczone”.

Według Activision ponad 200 mln graczy zagrało w tym roku w Call of Duty. Sprawdźcie naszą recenzję Call of Duty: Black Ops Cold War.

Źródło: Informacja prasowa: Kool Things

Komentarze (19)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper