Iza Łęcka Iza Łęcka 31.08.2020 07:00
PlayStation logo PlayStation coraz silniejszą marką Sony
1183V

PlayStation jest dla Sony coraz ważniejszą marką. Gry generują już 24% przychodów korporacji

Nie bez powodu Sony skupia się na PlayStation i grach. Szefowie japońskiej korporacji dostrzegają liczby, które potwierdzają, że to właśnie gaming staje się najważniejszym filarem działalności.

Najnowszy raport opublikowany przez Sony potwierdził okazałe inwestycje – w planach jest nie tylko przejmowanie nowych zespołów, ale i oferowanie większej liczby gier na PS5. Wszystko to związane jest z kosztami, jednak korporacja jest gotowa wyłożyć spore pieniądze, ponieważ to właśnie dział PlayStation generuje coraz wyższe wyniki.

W 2000 roku (premiera PlayStation 2) gry generowały dla Sony zaledwie 9% wszystkich rocznych przychodów. W 2010 roku (kilka lat po premierze PlayStation 3) wynik ten wynosił tylko 12%. Choć dostrzegalny był wzrost, dopiero era PlayStation 4 i dane z 2019 roku zaprezentowały gigantyczną zmianę w branży. Według najnowszego raportu – PlayStation wygenerowało dla Sony aż 24% wszystkich przychodów w 2019 roku (18,1 mld dolarów).

Era PlayStation 4 i sprzedaż ponad 112,3 mln sztuk konsoli, a także ponad 1,4 mld gier na tę platformę, pozwoliło osiągać zawrotne rezultaty, które skłoniły do kolejnych inwestycji.

Dział gier stał się dla japońskiego giganta prawdziwym filarem działalności, dlatego też możemy oczekiwać, że Sony będzie chętnie inwestować w markę PlayStation. Nie możemy przewidzieć, jak wyklaruje się sytuacja na nowej generacji, ale przytoczone dane potwierdzają, że japoński gigant posiada w garści prężnie rozwijającą się markę, cieszącą się coraz większą popularnością.

PlayStation i Sony wykres przedstawiający wyniki

Sony wpływy z działu PlayStation

Źródło: https://www.tweaktown.com/news/74834/sony-illustrates-how-important-playstation-is-for-the-company/index.html?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter&utm_campaign=tweaktown

Tagi: playstation playstation 3 playstation 4 ps4 sony wyniki