Wojciech Gruszczyk Wojciech Gruszczyk 08.05.2020 14:01
chorus
651V

Xbox Series X chwalony przez twórców Chorus. Konsola zapewnia łatwiejszy rozwój gier

Deep Silver Fishlabs odsłoniło wczoraj swój tajny projekt nazwany Chorus. Gra zmierza jeszcze na dwie generacje i trafi także na sprzęt Sony, ale deweloperzy odpowiedzialni za produkcję wychwalają konsolę Microsoftu. Ich zdaniem inżynierowie z Redmond zadbali o bardzo dobry devkit.

Chorus to zupełnie nowe IP od Deep Silver Fishlabs. Deweloperzy przedstawią historię byłej kultystki Nary, doświadczonej pilotki, która korzysta z możliwości swojego czującego myśliwca Forsakena. Deweloperzy pracują nad fabularną grą i na nowej generacji chcą zapewnić rozgrywkę w rozdzielczości 4K przy 60 klatkach na sekundę z wykorzystaniem raytracingu.

Tytuł został wczoraj zapowiedziany na Xboksa Series X, ale dzisiaj możemy potwierdzić, że deweloperzy zaoferują przygodę na dwóch generacjach. Chorus w przyszłym roku będzie dostępny na Xboksie Series X, Xboksie One, PlayStation 5 , PlayStation 4 i PC. W sprawie projektowania tytułu dla nowej generacji wypowiedział się Johannes Kuhlmann (szef działu technologii z FishLabs), który nie ukrywa, że tworzenie gier na nowego Xboksa jest wyjątkowo łatwe:

„Muszę przyznać, że przejście z Xboksa One na Xboksa Series X było proste. Na nowym devkicie czuliśmy się jak w domu. Nie było żadnych szczególnych wyzwań. Masz dużo więcej swobody. Nie musisz się tak bardzo martwić o framerate. Możesz zamiast tego podkręcić go na wyższy poziom. W końcu łatwiej jest rozwijać gry na Xbox Series X niż na jakąkolwiek inną konsolę.”

Deweloper zaznaczył, że gra powstaje także na PlayStation 5, ale nie może aktualnie zagłębiać się w szczegółowe porównania. Prace nad edycją dla konsoli Sony trwają, ale „na razie skupiamy się na Xboksie Series X”.

Johannes Kuhlmann jednocześnie mądrze zaznaczył, że choć Xbox Series X charakteryzuje się wielką mocą, to jednak w pewnym momencie twórcy ponownie zmierzą się ze ścianą:

„To, co widzimy, po prostu mając grę uruchomioną na nowym Xboxie, to to, że mamy dużo przestrzeni. Mamy ogromny potencjał i możemy powiedzieć, że celujemy w 4K 60FPS. Możemy to zrobić. Ale myślę, że w końcu ktoś wymyśli jakieś pomysły, które nie zadziałają przy 60 klatkach na sekundę.”

Źródło: https://www.eurogamer.net/articles/2020-05-07-what-its-like-to-develop-a-game-for-xbox-series-x-according-to-the-creator-of-chorus

Tagi: Chorus Deep Silver Fishlabs Xbox xbox series x