Kajetan Węsierski Kajetan Węsierski 22.03.2020 15:30
Doom Eternal początek tworzenia
1298V

DOOM Eternal. Reżyser przekazał, że gra była początkowo "naprawdę nudna"

Jeden z twórców ostatniej odsłony serii DOOM przyznał, że w początkowej fazie tworzenie z grą było coś mocno nie tak. Odnosiło się wrażenie, iż jest wyjątkowo nudno.

Doom Eternal to najbardziej wyczekiwana premiera pierwszego kwartału bieżącego roku. Bethesda wypuściła projekt, w którym satysfakcja z zabijania miała być wyższa, niż cokolwiek wcześniej. I, jeśli weźmiemy pod uwagę pierwsze recenzje, jest bardzo dobrze! 

Wielu graczy chwali ogromną dynamikę i świetny balans rozgrywki. Jak przyznał jednak reżyser gry, Hugo Martin, nie od zawsze tak było. W ciekawym wywiadzie dla Shacknews zdradził, że przez pierwszy rok nikt nie był podekscytowany możliwością obcowania z tą odsłoną. Coś było nie tak:

Gra była naprawdę nudna, ponieważ nic nie mogło Cię dotknąć. Mogłeś bardzo łatwo omijać pociski i samych wrogów. Można było właściwie przebić się przez całą grę, jakby nic na niej nie było. To nie miało dobrego efektu. 

W związku z tym zaczęto się zastanawiać, co wpłynęło na sukces Doom (2016). I wtedy uświadomiono sobie, że nie ma sensu próbować poprawiać czegoś świetnego, jak właśnie system walki, ale trzeba zająć się pozostałymi obszarami:

Nasza walka (w Doom 2016- przyp. red.) była na światowym poziomie, ale wszystko inne w grze nie sięgało tego poziomu. Każdy aspekt musiał być teraz znacznie lepszy!

Ostatecznie właśnie to okazało się kluczem dla id Software, aby stworzyć grę tak świetnie przyjętą. Warto w tym miejscu przypomnieć, że możecie sprawdzać ją na PlayStation 4, Xbox One, Nintendo Switch oraz PC od 20 marca bieżącego roku. 

Interesujesz się tym tytułem? Sprawdź koniecznie:

Źródło: https://www.shacknews.com/article/117084/doom-eternal-was-really-boring-the-first-year-of-development-says-director

Tagi: Bethesda Doom Eternal id Software