Kajetan Węsierski Kajetan Węsierski 21.03.2020 16:00
Amazon i Apple TV z ograniczoną jakością
748V

Amazon oraz Apple także "ograniczają jakość" na terenie Europy. Kolejni idą w ślady Netfliksa

Kolejne platformy idą w ślady Netflixa oraz YouTube i stosują się do wymagań Komisji Europejskiej, aby "ograniczyć jakość" wyświetlanych materiałów. 

Ostatnia informacja o tym, że Netflix "ogranicza jakość" wyświetlania produkcji na swojej platformie, odbiła się szerokim echem i wywołała lawinę nieprzychylnych komentarzy. Subskrybenci poczuli się dotknięci niesprawiedliwym działaniem i zarzucają, że choć płacą za najwyższy pakiet, płynność oglądania jest niższa. 

Teraz podobne decyzje podjęły także Amazon ze swoim Prime Video oraz Apple i ich TV Plus. Obie firmy postanowiły obniżyć bitrate wyświetlania filmów oraz seriali na platformach w Europie. Ma to oczywiście na celu odciążenie mocno nadwyrężanej sieci, czego powodem jest globalna pandemia koronawirusa i kwarantanna w wielu krajach. 

Amazon zaznaczył, że "współpracuje z lokalnymi władzami oraz dostawcami usług internetowych tam, gdzie jest to potrzebne, aby pomóc w ograniczeniu przeciążania sieci". Aktualnie podjęto takie kroki tylko dla Europy, ale cały czas monitorowana jest sytuacja w Stanach Zjednoczonych i wielu innych państwach na świecie. 

Zmiany w jakości na Apple TV Plus zauważyli dziennikarze z 9TO5Mac, którzy przekazali, że na platformie, która była chwalona podczas premiery za bitrate, odnotowano "bardzo zauważalną" degradację jakości wyświetlanych materiałów.

Sprawdź ostatnie recenzje na naszym portalu:

Źródło: https://www.theverge.com/2020/3/20/21188072/amazon-prime-video-reduce-stream-quality-broadband-netflix-youtube-coronavirus

Tagi: Amazon Apple TV komisja europejska Netflix