Wojciech Gruszczyk Wojciech Gruszczyk 02.01.2020 17:38
wyniki branża gier
869V

Branża gier z rekordowym wynikiem. Produkcje free-2-play generują największy przychód

Branża gier i mediów interaktywnych ponownie urosła. W 2019 roku gracze wydali jeszcze większą sumę na produkcje i bez większego zaskoczenia – ponownie najwięcej zarabiają tytuły free-2-play.

Specjaliści z SuperData Research podsumowali ostatnie 12 miesięcy i według ich wyliczeń – branża gier wygenerowała sumę 120,1 mld dolarów w przeciągu ostatnich 12 miesięcy. Jest to rekordowy wynik – gracze poprawili o 4% rezultat z 2018 roku.

Bez większego zaskoczenia: w segmencie cyfrowych produkcji największe przychody generują produkcje przeznaczone na smartfony – wydaliśmy na takie produkcje 64,4 mld dolarów. Sektor PC to „zaledwie” 29,6 mld dolarów, a konsole osiągnęły 15,4 mld dolarów. W tych rezultatach znajduje się także 6,5 mld dolarów osiągnięte przez Twitch, YouTube, Mixer oraz Facebook, a XR (rzeczywistość rozszerzona, mieszana i wirtualna) zdobyła 6,3 mld dolarów.

SuperData Research podkreśla, że suma jest mniejsza od innych wyliczeń (122,2 mld dolarów), ponieważ niektóre tytuły są zaliczane w dwóch kategoriach – przykładowo Pokemon GO to tytuł mobilny oraz XR.

Najwięcej nadal zarabiają gry free-2-play: w 2019 roku na 5 dolarów wygenerowanych przez branżę aż 4 dolary pochodziły z rynku F2P. W segmencie darmowych produkcji królują smartfony (74%), a należy wspomnieć, że bezpłatne cyfrówki (pozycje cyfrowe F2P na smartfony, PC, konsole) zdobyły 80% wszystkich przychodów.

Interesująco wygląda sytuacja z grami premium (AAA), które zanotowały spadek przychodów o 5% do 18,9 mld dolarów. Najlepiej zarabiającym tytułem 2019 roku był Fortnite, który wygenerował 1,8 mld dolarów. W temacie premium najlepszy wynik osiągnęła FIFA 19 – Elektronicy mogą mówić o przychodzie na poziomie 786 mln dolarów.

SuperData prognozuje, że w 2020 roku branża osiągnie kolejny rekord (124,8 mld dolarów) i tym razem dobry wynik mają osiągnąć produkcje AAA – dzięki takim premierom jak Cyberpunk 2077 i The Last of Us 2.

Sprawdźcie naszą publicystykę:

Źródło: http://www.gamesindustry.biz/articles/2020-01-02-record-usd120-1-billion-earned-by-games-and-interactive-media-in-2019

Tagi: branża gier podsumowanie roku rezultaty wyniki