PS4 ma oferować najładniejsze gry dzięki kierunkowi artystycznemu. Moc nie jest ważna

Gry
3829V
PS4 ma oferować najładniejsze gry dzięki kierunkowi artystycznemu. Moc nie jest ważna
Iza Łęcka | 19.12.2019, 07:37

Na PS4 nie brakuje olśniewająco prezentujących się gier, ale cudowne lokacje oraz wymuskani bohaterowie nie są możliwi dzięki mocy platformy. Zdaniem twórcy z Flavourworks, najważniejszy jest przyjęty kierunek artystyczny.

PS4 i PS4 Pro nie są najmocniejszymi konsolami na tej generacji, jednak to na tych platformach możemy zagrać między innymi w God of War, Horizon: Zero Dawn oraz Death Stranding. Każda z wymienionych gier potrafi w zaskoczyć oprawą  wizualną, a to zjawisko subtelnie podsumował Jack Attridge tłumacząc, gdzie leży sukces Sony w temacie grafiki.

Dalsza część tekstu pod wideo

Dyrektor kreatywny z Flavourworks (autorzy interaktywnego Erica) udzielił wywiadu redakcji PlayStation Official Magazine, gdzie podczas rozmowy wspomniał o atucie Sony:

„Najlepiej wyglądające gry na świecie są teraz dostępne na PlayStation 4. To dzięki kierunkowi artystycznemu, a nie mocy. Dyrektorzy artystyczni i geniusze technologii są w stanie wycisnąć więcej z mniej.”

Wewnętrzne zespoły z SIE Worldwide Studios już od premiery PS4 potrafią przedstawić gry, które oczarowują swoją grafiką. Deweloperzy pracują na autorskich silnikach, które są skrojone pod możliwości PS4 i PS4 Pro, więc zapewnienie wyjątkowej oprawy w opowieściach wydaje się być nieco łatwiejszym procesem.

Attridge nie krył również uznania dla Sony, które na aktualnej generacji kilkukrotnie zaryzykowało inwestując w niepewne projekty. Podjętym decyzjom przyświecał jednak cel zaoferowania niebanalnych produkcji:

„Z perspektywy finansowania jest to właściwie jeden z najlepszych momentów w historii gier dla ryzykownych, innowacyjnych projektów. I sądzę, że to kluczowy powód, która sprawił, że PlayStation bardzo się zmieniło. Firma zainwestowała w pokazówki, dzięki którym „prezentują, dlaczego powinieneś kupić PlayStation 4”. Zaczęło się to od czasów PS3 i LittleBigPlanet. Nikt inny nie ufundowałby czegoś takiego jak LittleBigPlanet.”

Podobnym pomysłem jest Dreams, które już na początku 2020 roku trafi na PS4. Sony na aktualnej generacji zapewniło kilka ciekawych eksperymentów, które nie zawsze odniosły sukces, ale wyznaczały nieco odmienne podejście do rozgrywki. Dobrym przykładem takiej „pokazówki” jest Ukryty Plan i wszystkie gry z PlayLink.

Na naszym portalu przeczytacie także doniesienia dotyczące Sony:

Źródło: https://wccftech.com/the-best-looking-games-are-on-ps4-thanks-to-art-direction-rather-than-power-says-dev/

Komentarze (211)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper