Iza Łęcka Iza Łęcka 26.11.2019 13:41
Xbox Scarlett VR
1245V

Xbox Scarlett nie skupia się na VR. Microsoft ma inne plany

Microsoft nie zmienia swojego stanowiska w sprawie wirtualnej rzeczywistości. Xbox Scarlett nie będzie skupiał się na VR, gdyż użytkownicy amerykańskiej konsoli podobno nie chcą takiej rozgrywki. Firma skoncentruje się na innych wymiarach gier.

Xbox One nie otrzymał wsparcia VR i najwidoczniej Xbox Scarlett podąży tą drogą. Phil Spencer podczas X019 rozmawiał z dziennikarzem witryny Stevivor, gdzie został poruszony temat wirtualnej rzeczywistości.

W 2016 roku szef marki Xbox wspominał, że Scorpio (Xbox One X) może skorzystać z niektórych „innowacji” wprowadzonych na rynek PC  umożliwiając „magiczne doświadczenie” na nowym rynku. Po trzech latach od tej wypowiedzi, a przed następną generacją, Spencer zmienia zdanie i teraz podkreśla – gracze na Xboksach nie chcą VR:

„Mam pewien problem z VR – to izolacja i myślenie o grach jako wspólnym doświadczeniu. Odpowiadamy na prośby naszych klientów i... Nikt nie prosi o VR. Zdecydowana większość naszych klientów wie, że jeśli chcą otrzymać doświadczenie VR, to są inne miejsca, w których można je zdobyć.”

Spencer podkreślił, że to rynek PC jest idealnym miejscem na tę kategorię rozgrywki, a chociaż Microsoft „może się tam dostać” (sprzęt będzie posiadał odpowiednią moc), to jednak firma nie koncentruje się na wirtualnej rzeczywistości.

Korporacja z Redmond najwidoczniej nie chce podążyć drogą VR, co wydaje się być niezwykle dobrą i słuszną decyzją analizując aktualny rynek. Trudno oczekiwać, by na next-genach nagle pojawiły się gry, które zachęcą większe grono graczy do zainteresowania się technologią.

Warto także sprawdzić na naszym portalu:

Źródło: https://wccftech.com/phil-spencer-xbox-scarlett-vr/

Tagi: Phil Spencer vr wirtualna rzeczywistość xbox scarlett