Mateusz Wróbel Mateusz Wróbel 24.11.2019 15:11
gwint mobile
1228V

Gwint na iOS zarabia więcej niż na innych platformach

Rodzime studio, CD Projekt Red, podało przybliżone dane przychodowe z Gwinta na różnych platformach. 

Gwint w trzeciej części przygód wiedźmina Geralta skradł nasze serce i był uznawany za jedną z najlepszych mini-gierek w historii gier wideo. Studio odpowiedzialne za Wiedźmina 3, CD Projekt Red, uległo pod naciskiem fanów Gwinta i stworzyli oddzielną karciankę, która pojawiła się na początku na PC, a potem również na konsolach PS4 i Xbox One. 

Mimo tylu fanów, karcianka nie podbiła świata, przez co jej główne mechaniki były zmieniane nawet kilkukrotnie - jednym to się podobało i wracali do zabawy, kiedy to drudzy odchodzili ze względu na nowe zmiany. 29 października, Gwent: The Witcher Card Game, zadebiutował na urządzeniach mobilnych z systemem iOS - jak zaraz się dowiecie, był to strzał w dziesiątkę, ponieważ mobilny port generuje ogromne zyski dla rodzimego zespołu.

Według najnowszych rozliczeń finansowych CDP, 68% przychodów z Gwinta pochodzi właśnie z mobilnej wersji gry - PC generuje 28% przychodów, a konsole tylko 4%. Trzeba jeszcze zaznaczyć, że Gwint zmierza również na urządzenia z systemem Android, więc procent przychodów z urządzeń mobilnych jeszcze wzrośnie. 

Warto zajrzeć na:

Tagi: CD Projekt RED Gwent: The Witcher Card Game