Bartosz Dawidowski Bartosz Dawidowski 07.11.2019 09:27
Sony Xperia
1488V

Sony ponosi duże straty w dziale smartfonów. Wyłączenie niektórych usług Xperia w ramach cięć

Sony robi świetne smartfony, ale nie ma talentu do ich sprzedawania. Obecnie to właśnie mobilny dział jest największym problemem japońskiego giganta.

O ile Sony zarabia wielkie pieniądze na swoim dziale gier i konsol, to dział smartfonowy przynosi japońskiej firmie co roku straty. Seria smartfonów Xperia po prostu nie chce się dobrze sprzedawać. W 2018 roku Sony opchnęło na całym świecie tylko ok 6,5 mln sztuk smartfonów, czyli o 7 milionów smartfonów mniej, niż w 2017 rok. Prognozy na 2019 rok wyglądają jeszcze gorzej. W związku z tym wszystkim Sony podejmuje kroki, by uzdrowić sytuację finansową w tym obszarze.

Tymi krokami są różne redukcje - Sony ogłosiło już jakiś czas temu, że znacznie ograniczy swój udział w mobilnym rynku m.in. USA oraz Indii. By dalej ciąć koszty prowadzenia działalności firma zamknie szereg swoich usług dla osób, które korzystają ze smartfonów z serii Xperia.

Sony wydało komunikat, że w najbliższych tygodniach wyłączona i usunięta z cyfrowej dystrybucji zostanie:

  • Apka Sony Email
  • newsletter informujący o aktualizacjach software'u Sony Xperia (wyłączenie 16.12.2019)
  • Wsparcie dla Amazon Backup w apce Albums (wyłączenie 31.03.2019)

Przypominam, że ten rok nie przyniósł wieści o następcy modelu Xperia 1. Sony pokazało natomiast we wrześniu tańszy model Xperia 5.

Źródło: https://www.techradar.com/news/more-services-getting-discontinued-as-sonys-mobile-business-continues-to-sink

Tagi: smartfony sony sony xperia xperia