Jaffe kontra filmowa narracja

Gry
591V
Jaffe kontra filmowa narracja
Maciej Klimaszewski | 10.02.2012, 18:10

David Jaffe to bardzo ciekawa persona, a jego prelekcje zawsze ogląda się z przyjemnością. Na DICE 2012 deweloper zajął się pojęciem gameplayu i fabularnej narracji, ganiąc filmowe podejście do tego drugiego aspektu. Naprawdę warto obejrzeć te 22 minuty.

David Jaffe to bardzo ciekawa persona, a jego prelekcje zawsze ogląda się z przyjemnością. Na DICE 2012 deweloper zajął się pojęciem gameplayu i fabularnej narracji, ganiąc filmowe podejście do tego drugiego aspektu. Naprawdę warto obejrzeć te 22 minuty.

Dalsza część tekstu pod wideo
xxxxx

Niestety nie ma takiego natężenia słowa "fuck", jakiego można by się spodziewać, ale za to dostajemy ciekawą analizę dzisiejszego sposobu snucia opowieście w grach wideo. Twórca Kratosa i nadciągającego Twisted Metal znany jest jako fan filmu i fanatyk twórczości Spielberga. Pomimo swoich ciągat w stronę srebrnego ekranu (Jaffe chciał pracować w przemyśle filmowym), zauważa on, że oba media są odrębne i wymagają różnych środków narracji. Gracze powinni tworzyć swoje własne opowieści dzięki mechanice i realiom danej pozycji, nie zaś być zdanym na scenariusz spisany przez twórców i wyreżyserowane, nieinteraktywne sytuacje.

Źródło: własne

Komentarze (6)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper