Iza Łęcka Iza Łęcka 13.08.2019 09:06
kontroler elite xbox
1881V

Xbox Scarlett stawia na 4K i 60 fps. Microsoft zaoferuje jak najlepszą grywalność

Xbox poważnie spogląda w przyszłość dopracowując kolejne aspekty swojej nowej generacji konsoli. Phil Spencer jasno określa plany względem Xbox Scarlett – korporacja nie stawia tylko na piękne gry.

Xbox i Sony prężnie przygotowują się do startu najnowszej generacji, prześcigając się nie tylko w technicznym dopracowywaniu nowych sprzętów - w tym przypadku stawiają oni na podzespoły AMD. Mocniejszy sprzęt ma jednak spełniać nadrzędny cel - dać jeszcze większą satysfakcję z rozgrywki.

Xbox Scarlett a płynność i grywalność

Amerykańska korporacja, mówiąc podczas targów E3 o swojej kolejnej generacji, określiła ją mianem „najpotężniejszej konsoli do gier na rynku”. Najnowszy sprzęt firmy z Redmond niewątpliwie pozwoli deweloperom na stworzenie coraz lepszych tytułów. W wywiadzie z Philem Spencerem, jasno zostało określone, że nie tylko doznania wizualne są kluczowe dla Xboksa, ale działanie gier, które przyniesie jak największą satysfakcję graczom:

"Myślę, że obszarem, na którym naprawdę chcemy skupić się na następnej generacji, jest częstotliwość wyświetlania klatek i grywalność. Zapewnienie niesamowicie szybkiego ładowania gier, przy jednoczesnym działaniu z najwyższą możliwą częstotliwością klatek. Jesteśmy również firmą z branży Windows, więc widzimy pracę, która jest wykonywana na komputerach PC i pracę wykonywaną przez programistów. Ludzie uwielbiają gry z 60 FPS, więc uruchomienie gier z 60 FPS i w 4K będzie dla nas prawdziwym celem projektowym.”

Stawiając na szereg ulepszeń, w tym także grafikę na najwyższym poziomie, nadal to grywalność i płynność rozgrywki pozostaje dla Phila Spencera najważniejsza mówiąc o najnowszym Xbox Scarlett – szybkość wczytywania pozycji, satysfakcja płynąca z rozgrywki, a później prezentacja na najwyższym poziomie, to główne cele wyznaczone nowej generacji.

Xbox Scarlett – wsteczna kompatybilność również kontrolerów

Co więcej, Xbox nie tylko stawia na wsteczną kompatybilność w grach, która pozwoli na rozgrywkę pomiędzy graczami na różnych konsolach korporacji. Budując całkiem pokaźną bibliotekę tytułów, które zawierają znane i lubiane pozycje ze starszych konsol, ta opcja będzie łączyć graczy różnych generacji:

„Szanujemy gry, które kupiłeś od nas. Chcemy mieć pewność, że posiadacze różnych generacji będą mogli ze sobą grać. Nawet jeśli ktoś będzie posiadał wcześniej nową generację, a ktoś pozostanie z tyłu, a ich gry są na obu platformach, będzie możliwa rozgrywka cross-genowa.”

Wsteczna kompatybilność ma również dotyczyć kontrolerów – Xbox szanując graczy posiadając swój ulubiony sprzęt, na którym ogrywają największe tytuły, chce mieć pewność, że będzie on również wykorzystywany na ich najnowszej generacji. Korporacja wypuszczając swój kontroler Elite pragnęła, by w jak największych szczegółach był on dostosowany do rozgrywki na najwyższym poziomie, dlatego planowane jest korzystanie również z możliwości starszych padów:

„Więc naprawdę chcemy się upewnić, że rzeczy, które kupiłeś od nas, czy to gry, czy też kontrolery, będą przyszłości kompatybilne z najwyższą wersją naszej konsoli.”

O Xboksie Scarlett możecie również przeczytać na naszym serwisie:

Źródło: https://www.gamespot.com/articles/microsofts-focus-for-xbox-scarlett-is-on-frame-rat/1100-6468806/

Tagi: 60 fps Phil Spencer wsteczna kompatybilność Xbox xbox scarlett

Nie przegap