Tytus Stobiński Tytus Stobiński 10.06.2019 09:36
Elder Ring
1874V

Elden Ring - znamy nowe szczegóły na temat gry. Szykuje się najambitniejszy tytuł w historii From Software!

Po prezentacji Elden Ring, do jakiej doszło podczas konferencji Microsoftu na odbywającej się właśnie, tegorocznej edycji targów E3, Hidetaka Miyazaki ujawnił kilka wartych uwagi szczegółów. Nieważne, czy uwielbiacie rpg, czy gry z serii "Souls" - macie na co czekać.

Elden Ring, to owoc współpracy Prezesa From Software, oraz Georga R. R. Martina, czyli oczywiście autora poczytnej sagi Pieśni Lodu i Ognia, na podstawie której HBO wyprodukowało kasową Grę o Tron. Jak zdążyliśmy się dowiedzieć, prace nad tytułem rozpoczęły się zaraz po wydaniu dodatków do Dark Souls III, nieco ponad 3 lata temu. Firma wówczas zastanawiała się, czy nie stworzyć czegoś w oparciu o bardziej klasyczne fantasy. W takich słowach wyraził się sam Miyazaki:

Chcieliśmy stworzyć nowe action-rpg, brudne, mroczne oraz pełne rzeczy, na jakie nie mogliśmy sobie pozwolić w serii Dark Souls. 

Gra powstawała na równi z Sekiro: Shadows Die Twice, ale podczas gdy ten tytuł skupił się na szybkiej akcji i nieco odmiennej mechanice, o tyle Elden Ring poświęcił się elementom istotnym dla erpega. Twórca szybko jednak uspokoił tych, którzy uznali, że mechanika walki w nowym IP będzie czymś całkowicie od From Software:

Spokojnie, system walki w grze wciąż będzie oparty na responsywności, nie wycofujemy się z tego. Satysfakcja płynąca z wymagań, jakie gra postawi przed nami, będzie równie wysoka, jak w naszych poprzednich tytułach. Wierzę, że się Wam spodoba. 

Hidetaka zdradził też kilka szczegółów na temat tego, czym zaskoczy nas zawartość samej gry:

Będzie dużo broni, rodzajów magii oraz sposobów, by pokonać napotkanych przeciwników. Dzięki temu, każdy gracz będzie mógł wybrać swój styl rozgrywki i strategię. 

W grze pojawi się także opcja personalizacji postaci, w przeciwieństwie do z góry narzuconego bohatera w Sekiro. Developer zapytany o współpracę z Georgem R. R. Martinem odpowiedział, że główną inspiracją był Ostatni Rejs "Fevre Dream", czyli opowiadanie skupiające się na wampirach:

Osobiście uważam, że Fevre Dream za arcydzieło fantastyki poruszającej tematykę wampirów. Zarekomendowałem je każdemu ze swych nowych pracowników. Martin odpowiada za tworzenie wszystkich, większych mitów w grze. Nadal nie jestem w stanie wyrazić, jak wdzięczny mu jestem za przystanie na naszą ofertę.  

Na koniec, Miyazaki został spytany o największą różnicę między Elden Ring, a poprzednimi tytułami From Software. Odpowiedział:

Muszę przyznać, że największą różnicą jest otwarty świat. Za sprawą tego - głębia,  narracja oraz jego skala i wolność w eksploracji niesamowicie wzrosły. To z pewnością jest nasz najambitniejszy projekt jaki stworzyliśmy pod hasłem otwartego świata. Istnieje wiele definicji tego pojęcia, a ja nie umiem powiedzieć, że akurat ta jedna jest poprawna. Stworzyliśmy więc naszą własną. To ogromny świat, pełen niebezpieczeństw, zagrożeń i dzikich terenów do eksploracji. Wśród nich wielkie, wielopoziomowe zamczyska.

W grze potwierdzono również to, że przyjdzie nam zmierzyć się z bossami. A przecież to oni, niejednokrotnie stanowią wisienkę na torcie pośród tytułów japońskiego studia. Gra zmierza na PlayStation 4, Xboksa One oraz PC. Dokładna data premiery nie jest nam znana.

Tagi: dark souls elder ring From Software george r. r. martin hidetaka miyazaki

Nie przegap