Paweł Musiolik Paweł Musiolik 29.05.2019 18:56
Anthem Aktualizacja
1598V

Anthem wraca z zaświatów. Aktualizacja 1.20 udostępniona

Miesiąc ciszy ekipy Bioware, jeśli chodzi o Anthem zaczynało nielicznych graczy tej produkcji niepokoić. Studio wraca, wydaje aktualizację i zdradza najbliższe plany.

Nie będę się już znęcał nad EA i Bioware, którzy wydając Anthem w takim stanie, w jakim gra trafiła do sprzedaży, sami sobie wystawili świadectwo. Od lutowego debiutu ekipa deweloperska łata grę i stara się z nią zrobić cokolwiek, by chociaż przypominała kompletną.

Plotki, ploteczki - Anthem trafi do EA Access

Ostatni miesiąc jednak upłynął na milczeniu i poza drobnymi aktualizacjami, Bioware milczało. Dzisiaj postanowiono wreszcie zabrać głos, wypuszczając przy okazji aktualizację Anthem do wersji 1.20. Zmiany w tej wersji przez wielu są wyczekiwane.

Dostajemy, chociażby opcję szybkiej podróży do wybranych miejsc w trybie swobodnej rozgrywki, na interfejsie zobaczymy potrzebne nam przedmioty do zebrania oraz uproszczoną formę komunikacji, którą aktywujemy za pomocą przycisków kierunkowych. Ekrany wczytywania powiedzą nam więcej o lokacji, do której podróżujemy, a ponadto doczekamy się nowych misji legendarnych w Emerald Abyss.

Zmiany dotknęły także balansu przeciwników, którzy doczekali się zmiany zachowania, a także (w przypadku niektórych) nowego lub zmienionego wachlarzu ruchów. A ponadto mnóstwo wszelakich poprawek błędów i problemów z rozgrywką.

Funkcje

  • Gra swobodna
    • Kompas teraz wyświetla znak zapytania, aby oznaczyć przedmiot z kolekcji, gdy gracz znajdzie się w jego pobliżu.
    • Dodaliśmy fioletową ikonę celu, aby wskazać obszar, w którym na pewno pojawią się łupy. Kiedy pojawi się wróg, będzie oznaczony białą ikoną celu.
    • W grze swobodnej dodaliśmy możliwość odbycia szybkiej podróży do innych miejsc z tragarzem.
  • Dodaliśmy trzy legendarne misje „Szmaragdowa Otchłań”.
  • Ekrany ładowania będą teraz wyświetlać opisy nawiązujące do miejsca, do którego zmierza gracz.
  • Dodaliśmy prosty interfejs umożliwiający niewerbalną komunikację między graczami i używanie gestów. Aby uzyskać do niego dostęp, należy nacisnąć przycisk w dół na padzie kierunkowym lub klawisz B na klawiaturze PC.

Generał

  • Naprawiliśmy błąd uniemożliwiający użycie klawisza Alt w konfiguracji sterowania klawiaturą.

Stworzenia

  • Sztorm Dominium i mroźne dręczyciele nie mają już osłon.
  • Wszystkie javeliny klasy Sztorm (elementaliści, Walkirie itp.) będą regenerowały osłony tak samo, jak wszystkie pozostałe stworzenia z osłonami. Podczas unoszenia się w powietrzu można je uziemić siłą lub efektem podpalenia.
  • Nemroda Szram można teraz uziemić efektem podpalenia.
  • Poprawiliśmy animację rzutu granatem grenadiera Szram, aby była bardziej jednoznaczna.

Zmiany w javelinach

  • Odwrócenie kamery od punktu interakcji podczas interakcji nie będzie jej już przerywało.

Zmiany w sprzęcie

  • Myśliwiec przechwytujący
    • Zwiększyliśmy bazowe obrażenia miny kasetowej ze 110 do 135
    • Zwiększyliśmy bazowe obrażenia naprowadzanego ostrza z 550 do 605
    • Zwiększyliśmy bazowe obrażenia plazmowej gwiazdki ze 110 do 210
    • Zwiększyliśmy bazowe obrażenia widmowego uderzenia z 250 do 315
  • Kolos
    • Zwiększyliśmy bazowe obrażenia moździerza rozpryskowego z 300 do 400
    • Zwiększyliśmy bazowe obrażenia działka plot. z 42 do 60
    • Zwiększyliśmy bazowe obrażenia „Czarnego prochu” (mistrzowskiego działka plot.) z 52,5 do 75
  • Łowca
    • Zwiększyliśmy bazowe obrażenia rakiety burzącej z 220 do 310
    • Zwiększyliśmy bazowe obrażenia „Buławy Argo” (mistrzowskiej rakiety burzącej) z 275 do 387,5
  • Wiek Burzy
    • Zwiększyliśmy bazowe obrażenia jeziora płomieni z 150 do 260
    • Zwiększyliśmy bazowe obrażenia „Trującej fali” (mistrzowskiego jeziora płomieni) z 225 do 390
    • Zwiększyliśmy bazowe obrażenia wyładowania łańcuchowego z 300/150 do 375/185

Poprawki błędów
Ogólne

  • Naprawiliśmy błąd uniemożliwiający wyzwolenie komba, kiedy na cel było nałożonych wiele efektów.
  • Liczba slotów wyposażenia na ekranie końca ekspedycji teraz jest taka sama jak w kuźni i skarbcu
  • Menu korteksu: naprawiliśmy różne błędy nawigacji i otwierania/zamykania korteksu.
  • Menu korteksu: Naprawiliśmy błędy uniemożliwiające oznaczenie niektórych wpisów jako przeczytanych, albo które nie chciały przyjąć stanu nieprzeczytanych.
  • Nowe przedmioty zdobyte podczas ekspedycji będą teraz prawidłowo oznaczone właściwą ikoną.
  • Zmniejszyliśmy częstość i natężenie rozbłysków gazów wylotowych części broni i efekty części sprzętu.
  • Naprawiliśmy różne problemy z opisami modułów Kolosa „Wzmocniona pokrywa” i „Kolosalne ulepszenie kolby”.
  • Naprawiliśmy błąd powodujący dziwaczne skręcanie dolnej części korpusu javelina podczas ruchu bokiem i zmiany broni.
  • Naprawiliśmy błędy powodujące czasem błędne premie od modułu Śmigacza „Krata przewodząca”.
  • Naprawiliśmy błąd powodujący niezamierzone przywrócenie pierwotnych wartości zalecanej siły. Teraz powinno to być 425 dla WM1, 575 dla WM2 i 675 dla WM3.

Fortyfikacje

  • Ogólne: Naprawiliśmy różne błędy powodujące zablokowanie graczy, opuszczenie obszaru gry i inne problemy graficzne.
  • Serce Furii: Naprawiliśmy błąd powodujący dziwne obracanie się glewii Monitora w jego ostatniej animacji.
  • Serce Furii: Naprawiliśmy błąd uniemożliwiający ponowne rozegranie misji po wybraniu innej na ekranie zakończenia ekspedycji.
  • Serce Furii: Naprawiliśmy błąd powodujący przedwczesne zamknięcie wrót, co uniemożliwiało graczom dostanie się na arenę.
  • Serce Furii: Naprawiliśmy błąd powodujący przeniesienie gracza do drużyny, jeśli unosił się w powietrzu zbyt blisko wrót na drugą arenę.
  • Serce Furii: Naprawiliśmy błąd powodujący brak łupów, jeśli cała drużyna została powalona w ostatniej fazie walki z tytanem.
  • Serce Furii: Naprawiliśmy błąd uniemożliwiający pokonanie Monitora, jeśli przed ostatnią fazą otrzymał zbyt wiele obrażeń.
  • Zatopiona cela: Naprawiliśmy błąd powodujący czasem w chwili wkroczenia na arenę zderzenie furii z obracającą się kolumną.
  • Zatopiona cela: Naprawiliśmy pewne błędy uniemożliwiające stworzeniom prawidłowe dotarcie do gracza.
  • Zatopiona cela: Naprawiliśmy błąd powodujący niewyświetlanie niektórym członkom drużyny paska czasu uziemienia.
  • Zatopiona cela: Naprawiliśmy błąd umożliwiający popielnym dręczycielom poruszanie się w stanie zamrożenia.
  • Zatopiona cela: Naprawiliśmy pewne błędy z dialogami w języku hiszpańskim.
  • Świątynia Szram: Naprawiliśmy błąd umożliwiający graczowi stanięcie wewnątrz osłony ostatniego bossa.
  • Świątynia Szram: Naprawiliśmy błąd na arenie bossa umożliwiający wepchnięcie gracza do klatki, w której pozostawał uwięziony.
  • Świątynia Szram: Naprawiliśmy błąd powodujący pojawienie się gracza dołączającego ponownie do sesji gry na arenie ostatniego bossa poza tą areną, po czym przeniesienie do drużyny na arenę.
  • Kopalnia tyrana: Naprawiliśmy błąd powodujący pojawienie się dwóch ikon na mapie ekspedycji.
  • Kopalnia tyrana: Dodaliśmy brakujący opis celu.

 
Misje (zwykłe i legendarne)

  • Ogólne: Naprawiliśmy błąd powodujący nieodblokowanie misji legendarnych po ukończeniu „Powrotu do Serca Furii”.
  • Ogólne: Naprawiliśmy błąd umożliwiający graczom rozpoczęcie misji legendarnej, która nie była już dostępna, co powodowało pojawienie się w pustej przestrzeni.
  • Ogólne: Naprawiliśmy błąd powodujący zablokowanie misji legendarnych aż do udostępnienia kolejnych, jeśli gracz rozpoczął jedną, ale jej nie ukończył.
  • Stara przyjaźń nie rdzewieje (legendarna): Naprawiliśmy błąd powodujący zniknięcie celów po odzyskaniu połączenia po rozłączeniu, co uniemożliwiało wykonanie misji.
  • Stara przyjaźń nie rdzewieje (legendarna): Naprawiliśmy błąd powodujący wyświetlanie jednocześnie dwóch znaczników celu.
  • Stara przyjaźń nie rdzewieje (podstawowa i legendarna): Naprawiliśmy błąd powodujący odrodzenie w innej części mapy po śmierci podczas wykonywania celu „Udaj się do tragarza”.
  • Stara przyjaźń nie rdzewieje: Naprawiliśmy błąd powodujący nieodtwarzanie dialogów u niektórych członków drużyny.
  • Stara przyjaźń nie rdzewieje: Dodaliśmy brakujące podsumowanie wykonanej misji we wpisie w dzienniku.
  • Stara przyjaźń nie rdzewieje (legendarna): Naprawiliśmy błąd powodujący brak możliwości wykonania misji, jeśli w drużynie były osoby, które nie przyniosły kawałków mięsa ursyksa, by uzyskać audiencję u księżniczki Zhim.
  • Twierdza Świtu: Naprawiliśmy błąd umożliwiający sterowanie egzopancerzem podczas scen filmowych.
  • Inkursja (podstawowa i legendarna): Naprawiliśmy błąd ze zbieraniem drużyny po opuszczeniu jaskini.
  • Inkursja (podstawowa i legendarna): Naprawiliśmy błąd z pojawiającymi się dodatkowymi znacznikami celu.
  • Legion Świtu: Dodaliśmy brakujący opis rezultatu wykonanej misji we wpisie w dzienniku.
  • Zaginiony arkanista (legendarna): Naprawiliśmy błąd powodujący użycie niewłaściwej ikony na znaczniku celu.
  • Na ratunek Halukowi (legendarna): Naprawiliśmy błąd uniemożliwiający uzyskanie postępu w wykonaniu misji, dopóki wszyscy członkowie drużyny nie dotarli do obszaru początkowego.
  • Na ratunek Halukowi (legendarna): Naprawiliśmy błąd powodujący niewyświetlenie celu dotarcia na niższy dziedziniec, dopóki wszyscy członkowie drużyny nie dotarli w konkretne miejsce.
  • Na ratunek Halukowi: Naprawiliśmy błąd powodujący niepojawienie się podsumowania w dzienniku pomimo wykonania misji.
  • Kontrakt Matthiasa – Runy arkanistów: Naprawiliśmy błąd powodujący niepojawienie się żadnych wrogów w ostatnim celu.
  • Yarrow – Kuszący cel: Naprawiliśmy błąd powodujący niewyświetlenie znacznika celu.
  • Yarrow – Oszust: Naprawiliśmy błąd we wpisie w dzienniku po zakończeniu misji.

Fort Tarsis

  • Naprawiliśmy błąd powodujący wyświetlanie interfejsu kuźni podczas sceny filmowej „Wykucie Tarczy Świtu”.
  • Doprecyzowaliśmy opis celu, aby wyraźnie wskazywał konieczność zbudowania Tarczy Świtu i zamontowania jej na javelinie.
  • Naprawiliśmy błędy powodujące nieprawidłowe wyświetlanie zasłon w wejściu do baru w Forcie Tarsis.
  • Zmieniliśmy rozmowę z Sevem we wprowadzeniu do fortyfikacji „Zatopiona cela”, aby było jasne, że postać gracza już wcześniej z nim rozmawiała.

Środowisko

  • Naprawiliśmy różne błędy powodujące zablokowanie graczy, opuszczenie obszaru gry i inne problemy graficzne.

Gra swobodna/Wydarzenia w świecie

  • Naprawiliśmy błąd powodujący pojawianie się czasem wylęgów Szram w połowie wydarzenia w świecie zamiast na końcu.
  • Nagrody za reputację – Naprawiliśmy błąd powodujący nieprzyznawanie punktów reputacji za wydarzenie w świecie „Freelancer w potrzebie” i dodaliśmy punkty reputacji za odkrywanie jaskiń, do których można wejść.
  • Naprawiliśmy błędy w wydarzeniu w świecie „Badania arkanistów nad koroksami” uniemożliwiające czasem ukończenie wydarzenia, jeśli gracz zginął i się odrodził

Przeczytaj też:

Źródło: https://www.ea.com/pl-pl/games/anthem/news/update-120

Tagi: Anthem BioWare Electronic Arts pc playstation 4 xbox one

Nie przegap