Bartosz Dawidowski Bartosz Dawidowski 09.04.2019 17:37
Sekiro: Shadows Die Twice za trudne dla graczy
2283V

Sekiro byłoby lepsze z poziomami trudności? Reżyser God of War opowiada się za przystępnością gier

Wydanie Sekiro: Shadows Die Twice zapoczątkowało debatę o przesadnie wysokim poziomie trudności w tym tytule. Wiele osób pyta, czy FromSoftware "spadłaby korona z głowy", gdyby wprowadzić w opcjach Sekiro łatwiejsze wyzwanie?

Debata na ten temat cały czas trwa. Wiele osób twierdzi, że wprowadzanie opcji łatwiejszych poziomów trudności umniejsza ich satysfakcję z zabawy (w końcu ktoś na "Easy" zaliczył 10 razy szybciej kampanię od poziomu "Hard").

Wiedźmin. Serial Netflix kręcony w Polsce

Do tematu postanowił dorzucić swoje 3 grosze reżyser znakomitego God of War (2018). Cory Barlog stwierdził, że dla niego wybór w tej sytuacji jest oczywisty: zawsze ważniejsza jest przystępność tytułu dla jak największej liczby osób o różnych poziomach umiejętności. 

"Wg mnie przystępność gier nie stoi w sprzeczności z kreatywną wizją autorów. Przystępność gier to raczej kluczowy aspekt jakiegokolwiek doświadczenia, które chcemy, żeby zostało przeżyte przez jak najwięcej osób.

Wyzwanie, nawet ekstremalnie wysokie wyzwanie, może współistnieć z opcjami pozwalającymi graczom o mniejszych zdolnościach bawić się na odpowiednim dla nich poziomie trudności" - napisał Cory Barlog.

Generalnie przesłanie twórcy God of War jest takie, że "trudność" to pojęcie względne i bardzo subiektywne. Dla jednej osoby "Easy" może być tak samo hardkorowe jak "Hard" dla weterana, który zjadł zęby na grach akcji. Nie chodzi zatem o to, by upraszczać produkcje na siłę, ale by mogli się przy nich bawić gracze z najrozmaitszych grup i poziomów doświadczenia. Przekonuje was takie tłumaczenie?

Źródło: https://www.gamesindustry.biz/articles/2019-04-09-accessibility-has-never-and-will-never-be-a-compromise-to-my-vision

Tagi: Activision From Software Sekiro: Shadows Die Twice

Nie przegap