AMD usprawnia narzędzia dla deweloperów
W trakcie GDC firmy prezentują nowinki technologiczne, nowe wersje silników oraz narzędzi, z których korzystają deweloperzy podczas tworzenia gier.
AMD może zaliczyć GDC do udanych. Nie dość, że z ich rozwiązań GPU korzysta Google Stadia, to nowości, które zaprezentowano w trakcie GDC spodobają się deweloperom.
Atari VCS z mocniejszą specyfikacją i opóźnioną premierą. AMD Ryzen na pokładzie
Jak powszechnie wiadomo, AMD jest piewcą otwartości rozwiązań. Każda technologia i rozwiązania firmowane przez czerwonych, udostępniane są społeczności w formacie otwartych źródeł, przez co korzystać może z nich absolutnie każdy.
AMD ogłosiło nowości w swoich narzędziach i rozwiązaniach dla deweloperów. Cytując za firmą:
- Radeon GPU Profiler (RGP) 1.5 – firma AMD dodała trzy nowe funkcje do tego niskopoziomowego narzędzia do optymalizacji działania gier z wykorzystaniem DirectX 12, Vulkan i OpenCL. Wśród nich:
- Instruction Timing, który pozwala zobaczyć czas trwania poszczególnych instrukcji,
- Shader ISA, który pozwala podejrzeć stan przebiegu kodu shaderów w potoku,
- User Market Display, który daje lepszy wgląd w to, nad czym aktualnie pracuje układ graficzny.
- Radeon GPU Analyzer (RGA) 2.1 – wśród ulepszeń tego kompilatora i analizatora wydajności jest nowy interfejs do analizy działania w trybach Vulkan i OpenCL oraz możliwość użycia funkcji kompilacji shaderów bezpośrednio z poziomu sterownika Radeon Software.
- Microsoft PIX (dodanie obsługi licznika AMD) – znakomite narzędzie firmy Microsoft do debugowania i analizowania działania gier w trybie DirectX 12 teraz daje deweloperom możliwość lepszej optymalizacji pod kątem układów graficznych Radeon wraz z dostępem do danych wysokiej częstotliwości licznika typowego dla układów graficznych AMD.
- OCAT (Open Capture and Analytics Tool) 1.4 – nowościami w tej wersji otwartego i lekkiego narzędzia do pomiaru i analizy wydajności jest wskaźnik dźwiękowy informujący o działaniu pomiaru oraz rozwinięta nakładka, która wyświetlając się w czasie gry, pokazuje wykres czasu powstawania klatek i tryb API.
- AMD TrueAudio Next (TAN) – zestaw narzędzi AMD do akcelerowanego graficznie przetwarzania dźwięku (w celu uzyskiwania realistycznego dźwięku przestrzennego) jest teraz obsługiwany przez najnowszą, wydaną w lutym wersję Steam Audio Beta 17.
- AMD Radeon FreeSync 2 HDR (próbki kodu) – chcąc pomóc deweloperom lepiej optymalizować gry do użycia techniki Radeon FreeSync 2 HDR, firma AMD udostępni próbki kodu w serii technicznych blogów.
Jeśli więc tworzycie gry, lub amatorsko bawicie się w programowanie, możecie zerknąć na to, co przygotowało dla was AMD.