Wojciech Gruszczyk Wojciech Gruszczyk 30.01.2019 08:09
Microsoft szczegóły GDC i przedstawienie Project xCloud ray tracing Azura
1555V

Microsoft na GDC z serią ważnych wystąpień

Amerykańska korporacja szykuje się do niezwykle ważnej imprezy. Firma na Game Developers Conference 2019 przedstawi między innymi szczegóły dotyczące Project xCloud, a nawet odbędzie się wystąpienie dotyczące ray tracingu.

Game Developers Conference 2019 odbędzie się w dniach 19-22 marca. Będzie to pięciodniowe wydarzenie zorganizowane dla branży gier, podczas którego poznamy nowinki technologiczne zmierzające na rynek oraz odbędzie się wiele ciekawych paneli przygotowanych przez specjalistów.

Games with Gold luty. Znamy pełną listę gier!

To będzie bardzo ważna impreza dla Microsoftu, ponieważ na show zostaną przedstawione konkretne informacje dotyczące Project xCloud. Firma ujawni zgromadzonym propozycję, która pozwoli na strumieniowe przesyłanie gier z Xboksa na urządzenia przenośne oraz inne. Wiele na to wskazuje, że w tym wypadku poznamy całe zaplecze, by Amerykanie na E3 nie musieli tracić czasu na takie szczegóły – w Los Angeles powinniśmy otrzymać konkrety dotyczące daty premiery oraz ceny.

To jednak nie koniec, ponieważ pracownicy Microsoftu wygłoszą wystąpienia dotyczące między innymi Microsoft Azure, a pokazane propozycje będą miały za zadanie zainteresować deweloperów, którzy wykorzystać chmurę Amerykanów. Firma opowie o serwerach, które bez problemu pomieszczą w dniu premiery do 1 mln graczy (deweloperzy nie muszą martwić się infrastrukturą, a po prostu tworzą grę – reszta jest w rękach Azury), czy też przedstawi Project Acoustics (propozycja ma również pomagać twórcom zaprojektować dźwięk w oparciu o Azurę).

Programiści poznają również innowacyjną technologię uczenia maszynowego, którą mają wykorzystać podczas pracy, a nawet odbędzie się panel dotyczący Xbox Live. W tym drugim wypadku zostaną zaprezentowane narzędzia, które pozwolą połączyć graczy na urządzeniach mobilnych (iOS oraz Android) oraz Nintendo Switcha z Xboksem i każdą grą dostępną w sklepie Microsoftu na komputerach PC.

Ciekawostką będzie również prezentacja „DirectX Raytracing Microsoftu” i będzie to wprowadzenie z pokazem nowych shaderów, czy też wskazówek dotyczących integracji śledzenia promieni w czasie rzeczywistym. Projekt będzie pokazywany na Control od Remedy – warto podkreślić, że ostatnie plotki wspominały o pojawieniu się tej technologii w nowym Xboksie, jednak aktualnie nie możemy tego potwierdzić.  NVIDIA współpracowała z Microsoftem, ale MS to również PC (Windows 10). 

Dokładne informacje dotyczące wszystkich sesji znajdziecie poniżej:

vorimenn, dzięki za linki!

Tagi: azura gdc gdc 2019 microsoft project xcloud

Nie przegap