Battlefield 5 skorzysta z technologii Deep Learning Super-Sampling

DICE oraz NVIDIA nadal wspólnymi siłami dopracowują i ulepszają Battlefield 5. Firmy zamierzają wykorzystać technologię Deep Learning Super-Sampling i w rezultacie szwedzki shooter będzie wyglądał i działał jeszcze lepiej.
Battlefield 5 to pierwsza produkcja oferująca ray tracing, więc gracze na PC z najnowszymi kartami graficznymi firmy NVIDIA mogą liczyć na piękną oprawę, jednak warto podkreślić, że RTX oferuje również DLSS.
Ray tracing w Battlefield 5. Pierwsze spojrzenie na nową technologię




Deep Learning Super-Sampling korzysta z rozwiniętej sztucznej inteligencji, która uczy się, w jaki sposób automatycznie poprawić oprawę w grach – SI dzięki wcześniej poznanym algorytmom doskonale wie, jak wygładzić krawędzie, a jednocześnie poprawić wydajność produkcji.
Gra DICE skorzysta z tej technologii, ale jednocześnie zainteresowani nie będą zmuszeni do rezygnacji z ray tracingu – według najnowszych informacji RTX 2060 zapewni średnio około 88 klatek na sekundę z włączonym RTX i DLSS. Posiadacze 2060 bez RTX-a mają wyciągać około 90 fps-ów, a z RTX bez DLS tytuł ma działać w 65 klatkach.
- Battlefield 5 na NVIDIA GeForce RTX 2060 bez RTX = 90 fps
- Battlefield 5 na NVIDIA GeForce RTX 2060 z RTX = 65 fps
- Battlefield 5 na NVIDIA GeForce RTX 2060 z RTX + DLSS = 88 fps
Połączenie RTX+DLSS może okazać się kluczowe do przygotowania pięknych produkcji, które jednocześnie nie będą dławić się podczas kluczowych scen – jak wiadomo Battlefield 5 borykał się początkowo z problemami po włączeniu ray tracingu, ale na szczęście deweloperzy znaleźli błąd, który udało się szybko wyeliminować. Teraz możemy mieć pewność, że gra będzie działać jeszcze lepiej.