PlayStation Now generuje ponad trzykrotnie lepszy dochód od Xbox Game Pass. Subskrybenci płacą chętniej

Gry
2624V
PlayStation Now generuje ponad trzykrotnie lepszy dochód od Xbox Game Pass. Subskrybenci płacą chętniej
Wojciech Gruszczyk | 09.11.2018, 09:31

Największe firmy zmierzają w kierunku abonamentów, za które gracze otrzymują stały dostęp do nowych gier. Nie jest to przypadek, ponieważ według najnowszych danych – subskrybenci chętniej kolejny raz sięgają do kieszeni.

PlayStation Now, Xbox Game Pass, EA Access, Origin Access... A pewnie jeszcze o czymś zapomniałem? Wielu wydawców zmierza w kierunku subskrypcji i najwidoczniej nowy trend ma szansę na rozwój, ponieważ najnowsze dane są wyjątkowo ciekawe.

Dalsza część tekstu pod wideo

Xbox Game Pass listopad. Microsoft znowu serwuje grę na premierę  

SuperData zdecydowało się przyjrzeć nowemu trendowi i ruchy największych korporacji nie powinny nas dziwić. W raporcie pojawiają się bardzo ciekawe wnioski – klienci płacący za abonament wydają średnio 45% więcej na gry i inwestują ponad dwukrotnie więcej na przedmioty do personalizacji, Przepustki Sezonowe, czy też najróżniejsze mikrotransakcje od graczy, którzy nie decydują się na cyfrowe usługi.

  • Średnie wydatki na gry dla abonentów w USA: 57,15 dolarów
  • Średnie wydatki na gry dla pozostałych graczy w USA: 39,21 dolarów
  • Średnie wydatki na treści dodatkowe dla abonentów w USA: 25,18 dolarów
  • Średnie wydatki na treści dodatkowe dla pozostałych graczy w USA: 10,36 dolarów
    - * abonent = gracz posiadający przynajmniej jedną usługę (przykładowo Xbox Game Pass)
    - ** pozostały gracz = osoba nie posiadająca żadnych usług
    - *** są to średnie, miesięczne wyniki 

Gdy klient wydaje przykładowo 60 dolarów na abonament, to później nie ma problemu rzucać pieniędzmi na dodatki i właśnie o tę gotówkę chcą walczyć wydawcy, ponieważ firma ma w tej sytuacji stały dostęp do gotówki.

„Rynek subskrypcji gwałtownie się rozrósł w 2018 roku, ponieważ twórcy gier szukali źródeł spójnych, powtarzających się przychodów. Chcąc zwiększyć atrakcyjność własnej oferty, wydawcy oferują teraz zupełnie nowe tytuły dla subskrybentów.”

SuperData przedstawiło również wyniki usług z ostatnich miesięcy – PlayStation Now cieszy się aktualnie największą popularnością (propozycja Sony jest najdłużej na rynku), więc zarabia najwięcej:

Źródło: https://wccftech.com/playstation-now-3x-xbox-game-pass/

Komentarze (168)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper