Paradox znacząco ułatwi modowanie swoich gier

Gry
549V
Paradox znacząco ułatwi modowanie swoich gier
Paweł Musiolik | 15.10.2018, 15:59
PC

Przez lata, fani gier Paradoksu prosili o sensowne narzędzia pozwalające tworzyć modyfikację ich gier. I nie mogli się tego doprosić. Niektórzy mówili, że to z powodu agresywnej polityki DLC wydawcy. Problem leżał gdzie indziej, ale go naprawiono.

Paradox Interactive znane jest dzięki swoim niesamowitym grom w gatunku Grand Strategy oraz wyjątkowo agresywnej polityce DLC. Dodatki do każdej z ich gier kosztują łącznie kilkukrotnie więcej co podstawowa wersja gry.

Dalsza część tekstu pod wideo

Stellaris trafi na konsole. Dostaniemy jednak starą wersję gry

Mimo to, ich produkcje cieszą się gigantyczną popularnością na PC-tach. Tam też kwitnie modowanie gier. Z tym fani Paradoksu od zawsze mieli problem i prosili przez lata, by firma udostępniła im sensowne narzędzia edytorskie. I wreszcie się tego doczekają.

Odpowiedzialny za silnik gier Paradoksu - John Wordsworth - w rozmowie Venture Beat przyznał, że firma nie udostępniała narzędzi modderskich i edytora, bo te po prostu nie istniały. Ale to się zmieni. Równocześnie z uaktualnieniem 10-letniego już silnika Clausewitz, powstają dedykowane narzędzia i edytor - Jomini - które pozwolą sporo zmienić w grach.

Modderzy powinny móc tworzyć niesamowity interfejs bez dotykania kodu gry. Myślę, że wszystko sprowadza się do tego, by oddać im maksymalnie możliwość dowolność w edycji. Nie powinni w ogóle prosić programistów o pomoc.

Wordsworth zapewnił, że Paradox ma w planach zatrudnienie dodatkowych dwóch inżynierów, których praca będzie dedykowana rozwojowi narzędzi i edytora, który będzie stopniowo rozwijany o nowe opcje.

Źródło: https://www.pcgamer.com/future-paradox-games-will-be-easier-to-mod-thanks-to-engine-upgrade

Komentarze (2)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper