Paweł Musiolik Paweł Musiolik 14.07.2018 17:12
Jak naprawić Aliens: Colonial Marines? Poprawiając literówkę w kodzie gry
1072V

Jak naprawić Aliens: Colonial Marines? Poprawiając literówkę w kodzie gry

Aliens: Colonial Marines śmiało może kandydować do miana zwycięzcy w kategorii "najgłupszy błąd psujący całą rozgrywkę". Okazuje się, że idiotyczna SI w grze to wina... jednej literówki w kodzie.

Aliens: Colonial Marines zawiodło chyba każdego, kto czekał na ten tytuł w 2013 roku. Studiu Gearbox udało się oszukać wszystkich dookoła świetnymi zwiastunami. Gra po premierze wyglądała fatalnie, działała fatalnie, a SI zapisze się na zawsze w annałach historii.

Obcy powraca. Zapowiedziano nową grę osadzoną w uniwersum

Po latach okazuje się, że fatalna SI to nie celowe działanie studia Gearbox a zwykła niekompetencja. Modder o nicku Templar GFX Modding za swój nadrzędny cel postawił naprawienie jak tylko się da PC-towego wydania Aliens: Colonial Marines. Pracuje on nad swoim modem od dłuższego czasu.

Jednak parę dni temu przegrzebując kod gry natrafił na coś, co go zszokowało. Okazuje się, że fatalnie działająca SI to wina literówki w kodzie gry odpowiadającym za zachowanie Ksenomorfów. W teorii, każdy Obcy przypisany był do pewnego segmentu gry w którym miał operować. Poruszać się po określonym torze, patrolować wybrane miejsca i wykorzystując znajomość terenu - flankować gracza.

Ale to nie działało. Dlaczego? Otóż w kodzie gry widnieje linijka:

ClassRemapping=PecanGame.PecanSeqAct_AttachXenoToTether -> PecanGame.PecanSeqAct_AttachPawnToTeather

Okazuje się, że deweloper odpowiadający za kod popełnił literówkę w wyrazie Tether, której nikt nie sprawdził. Prawidłowy tekst powinien wyglądać następująco:

ClassRemapping=PecanGame.PecanSeqAct_AttachXenoToTether -> PecanGame.PecanSeqAct_AttachPawnToTether

Modder poprawił fragment w kodzie, odpalił grę i jak sam mówi - naprawił całą SI w grze. Ksenomorfy są agresywne, atakują gracza z różnych kierunków, próbują go obejść i zaatakować od tyłu. Patrząc na całokształt gry, tak trywialny błąd kompletnie mnie nie dziwi. Aliens: Colonial Marines wygląda jakby ktoś robił grę za karę, mając nikłe pojęcie o programowaniu gier.

Źródło: https://www.moddb.com/mods/templargfxs-acm-overhaul/news/the-biggest-bug-in-the-game-is-just-one-letter-long

Tagi: aliens: colonial marines Gearbox Software pc Sega