Grzegorz Cyga Grzegorz Cyga 29.06.2018 16:24
Amy Hennig odeszła z Electronic Arts i założyła własne studio
468V

Amy Hennig odeszła z Electronic Arts i założyła własne studio

Matka Nathana Drake'a nie współpracuje już z Electronic Arts. Po anulowaniu gry w uniwersum Gwiezdnych Wojen i zamknięciu studia Visceral Games, Amy Hennig pozostawała bez pracy aż do teraz, kiedy to ujawniła czym się obecnie zajmuje.

Pod koniec 2017 roku, Electronic Arts zamknęło studio Visceral Games, które pracowało nad przygodową grą akcji w uniwersum Gwiezdnych Wojen. Zdaniem wydawcy, dzisiejsi gracze nie są zwolennikami gier liniowych, a taka miała być anulowana produkcja tworzona m.in. przez Amy Hennig.

EA: "Musimy traktować gry mobilne na równi z tymi na konsole"

Wielu zastanawiało się co z pracownikami Visceral Games, którzy stracili pracę po zamknięciu studia. Wiadomo, że część z nich została oddelegowana do innych studiów, aby pomagali przy innych tytułach. Najciekawsza była jednak sytuacja Amy Henning, która od tamtego czasu nie udzielała żadnych informacji o swojej przyszłości i teraźniejszości. 

Deweloperka postanowiła w końcu zabrać głos i wyjawić czym się obecnie zajmuje. Okazuje się, że oficjalnie zakończyła ona swą współpracę z EA w styczniu tego roku. Nie została ona jednak całkowicie na lodzie, ponieważ założyła małe studio, które będzie zajmować się tworzeniem gier m.in. na VR.

Pracuję samodzielnie i jestem niezależna. Właśnie założyłam własne małe, niezależne studio i współpracuję z kilkoma osobami. Mam nadzieję, że uda mi się zaprosić do zespołu kilka osób, chce mieć małą firmę liczącą od sześciu do ośmiu osób. Maksymalnie 15 i zrobić jeszcze kilka projektów, w tym rzeczy dla wirtualnej rzeczywistości.

Electronic Arts nie zarzuciło jednak całkowicie projektu, ponieważ jakiś czas temu ogłosiło prace nad grą Gwiezdnych Wojen w otwartym świecie, co nie spodobało się Amy Hennig i innym pracownikom.

Studio EA Vancouver robi teraz coś zupełnie innego niż my. Wiesz, gdy idziesz w bardziej otwarty świat, to otrzymasz zupełnie inna gra od tej, którą robiliśmy. Wszyscy uwielbialiśmy ten projekt, to co robiliśmy i chciałabym ją kiedyś „wskrzesić”, ale jest to skomplikowane.

Źródło: https://www.eurogamer.net/articles/2018-06-28-uncharted-creator-amy-hennig-has-departed-ea-to-set-up-indie-studio

Tagi: amy hennig ea EA Vancouver Star Wars Visceral Games