SKLEP
Grzegorz Cyga Grzegorz Cyga 13.06.2018 17:18
The Last of Us: Part II - masa informacji po panelu Naughty Dog
1744V

The Last of Us: Part II - masa informacji po panelu Naughty Dog

The Last of Us: Part II to wyczekiwana produkcja Naughty Dog. Najnowszy zwiastun wywołał żywiołowe reakcje i zrodził kilka pytań. 

The Last of Us: Part II doczekało się pokazu rozgrywki na konferencji Sony. Chociaż nie ujawniono przybliżonej daty premiery, twórcy podzielili się kilkoma ciekawymi informacjami.

Kapitalny zwiastun The Last of Us 2 ukazuje rozgrywkę

Akcja The Last of Us: Part II dzieje się 4 lata po wydarzeniach z części pierwszej. Jednak ukazana rozgrywka ma miejsce po upływie kolejnego roku. Bohaterowie osiedlili się w miejscowości Jackson, które ostatecznie zostało zaatakowane. Scenarzysta i dyrektor kreatywny, Neil Druckmann potwierdził, że Joel - protagonista pierwszej części - jest gdzieś w Jackson, lecz obecnie go nie widzimy. Chociaż Ellie walczy o przetrwanie w brutalnym świecie, jest także zwyczajną nastolatką, która poszukuje stabilizacji i bezpieczeństwa, co twórcy chcieli oddać ukazując obie strony jej charakteru. Twórcy nie chcieli, abyś postrzegali dziewczynę jako dobrą lub złą postać - Ellie będzie dokonywać różnych trudnych wyborów.

Jeśli chodzi o gameplay, ten został usprawniony o kilka elementów jak np. skakanie za pomocą dedykowanego przycisku, czołganie się czy przeciskanie przez wąskie szczeliny. Nasza postać może się teraz chować w wysokich trawach, dzięki czemu będzie ją trudniej zauważyć, ale nie każda trawa gwarantuje pełną osłonę. Jest to o tyle ważne, ponieważ nie będziemy mieli dostępu do sporej ilości amunicji i dużo lepszym wyjściem będzie skradanie się niż otwarta walka.  Dlatego też ulepszony został system craftingu.

Nie oznacza to jednak, że walka w zwarciu zostanie całkowicie pominięta, wręcz przeciwnie został opracowany całkowicie nowy system walki w zwarciu. Musimy jednak uważać, ponieważ w The Last of Us: Part II przeciwnicy komunikują się ze sobą, kiedy zauważą Ellie. W demie możemy np. zauważyć jak jeden z oponentów zaczyna gwizdać, aby przywołać kompanów.

Do stworzenia The Last of Us: Part II twórcy usprawnili technikę motion capture do uchwycenia mimiki. W Uncharted 4: Kres Złodzieja kamera często znajdowała się blisko twarzy. Teraz deweloperzy wrócili do dawnych rozwiązań i najpierw nagrywali materiał referencyjny, którego następnie animowali od zera. 

Ponieważ twarz jest tak skomplikowana musieliśmy ponownie włączyć kamery i poprowadzić je.  Mogło się wydawać, że Ashley Johnson (Ellie) i Shannon Woodward (Dina) się całują, ale tak naprawdę całują powietrze. A jeśli brzmi to niezręcznie, to jest naprawdę dziwaczne, gdy próbujesz podać kierunek na planie, jak powinny poruszać twarzą! Ale mamy takie, miękkie mody, dzięki którym miękka skóra może zderzać się z miękką skórą drugiej osoby. Mamy złącza na nosie. Mamy tak zwane klejące się wargi, ponieważ kiedy twoje usta rozdzielają się, nie rozdzielają się równomiernie, one same przywierają do krawędzi. To rozwiązanie technologiczne, aby nasze występy były bardziej subtelne i pozwalały nam stworzyć coś w rodzaju zbliżającego się pocałunku. 

Deweloperzy wyznali także, że praca nad samym demem była długa i sami nie byli pewni czy osiągnęli zamierzony efekt.

W każdej chwili, kiedy pracujemy nad animacją,  designem, dźwiękiem oraz muzyka łączą się w całość dema, zadajemy sobie pytanie" czy to jest dobre? Odpowiedź brzmi "nie wiem".

Mógłbym ci wymienić pięć rzeczy, które moglibyśmy naprawić, żeby było lepiej, ale nie wiem nawet, gdzie one są, jak to się ma do innych gier i to denerwuje. Lubię to uczucie, kiedy nie wiem, jak ludzie zareagują na to co przygotowaliśmy.

Do gry ma także powrócić multiplayer i tryb Factions, ale na te chwilę nie zdradzono konkretnych szczegółów. Cały panel dotyczący The Last of Us Part II możecie obejrzeć poniżej.

The Last of Us Part II - panel z twórcami

Tagi: E3 e3 2018 Naughty Dog playstation 4 Sony Interactive Entertainment The Last of Us: Part II wideo wideo e3 2018