Krzysiek Kalwasiński Krzysiek Kalwasiński 14.11.2017 09:32
Fortnite - szczegóły aktualizacji 1.9
887V

Fortnite - szczegóły aktualizacji 1.9

Fortnite otrzymuje dzisiaj kolejną aktualizację, która poprawia ogólną jakość gry, a ponadto wprowadza nowości - w tym przypadku są to panele skokowe. Po wszystkie szczegóły zapraszamy do newsa.

W poprzedniej aktualizacji Fortnite naprawiono trochę błędów, usprawniono kilka funkcji, ale dodano też coś nowego. Do tej ostatniej grupy należą krzaki, z którymi możemy się przemieszczać. Trzeba być więc bardziej czujnym niż dotychczas, bo może okazać się, że jeden z krzaków to przeciwnik.

Fortnite: Battle Royale. Uwaga na biegające krzaczory!

Jeśli chodzi o Fortnite: Battle Royale to darmowy tryb otrzymuje kilka nowości. Aktualizacja ma poprawić jakość rozgrywki poprzez podniesienie czułości kontrolera, ale też wydajności. To co najciekawsze to Panele Skokowe, które pozwolą nam zaskoczyć przeciwników z góry. Oprócz tego pojawiły się też nowości dla kampanii Ratowanie Świata.

Panele skokowe w Battle Royale

Przygotujcie lotnie. Panel skokowy wyrzuca graczy wysoko w powietrze, gdzie mogą rozłożyć lotnię w trakcie gry! Przemierzajcie pole bitwy w wielkim stylu, przelatujcie nad przeszkodami i zaskoczcie przeciwników atakiem z powietrza.

Jednak jeśli już go gdzieś rozłożymy, nie będziemy mogli go podnieść. Na swoim miejscu zostanie do momentu zakończenia rozgrywki, lub do momentu zniszczenia.

Do kampanii Ratowanie Świata w Fortnite trafiają nowe strzelby. Oto ich lista:

  • Strzelba samopowtarzalna - Niepospolita
  • Szarżownik - Rzadka
  • Ogier - Epicka
  • Popłoch - Legendarna

Wstęp do aktualizacji mamy za sobą, teraz pora na kompletną listę zmian. Na początek Battle Royale.

Bronie:

  • Zmieniono domyślne parametry ustawienia czułości na kontrolerze.
    • Wcześniej czułość lunety była zbyt mała nawet po ustawieniu na maksimum. W wersji 1.9 zwiększono ją, aby umożliwić lepsze dostosowanie szybkości celowania.
    • Zmieniono domyślne parametry ustawienia czułości na kontrolerze z 0,0-1,0 na 1-10.
    • W tej wersji możecie odczuć zmianę czułości celowania. Choć nie lubimy mieszać w waszych ulubionych ustawieniach, było to konieczne w celu poprawy czułości lunety, na którą narzekało wielu graczy.
  • Do menu gry dodano nową opcję: „Przywróć domyślne”.
  • Strzelanie, skakanie, przeładowanie broni itp. nie anulują już trybu celowania.

Rozgrywka:

  • Prędkość ruchu maleje teraz o 20% podczas używania zbieraka.
  • Można teraz budować na wielu trawiastych obszarach, gdzie wcześniej nie było to możliwe.
  • Gracze mogą teraz budować w płytkich zbiornikach wodnych, np. w Zalewie Zdobyczy (ang. Loot Lake).
  • Przy podnoszeniu przedmiotów jednorazowych będą się one teraz poprawnie łączyć w stos, aż do maksymalnej liczby.
  • Zmieniono pasek zdrowia zrzutu zaopatrzenia, aby uniknąć bałaganu na ekranie.

Poprawki błędów:

  • Gracze nie podnoszą już automatycznie zasobów i amunicji, gdy zostaną powaleni.
  • Usunięto błąd sprawiający, że powaleni gracze byli eliminowani z gry w momencie opuszczenia gry przez towarzysza z drużyny, nawet gdy inni towarzysze jeszcze żyli.
  • Nie można już reanimować powalonych graczy przez zamknięte drzwi.
  • Usunięto błąd sprawiający, że wszystkie efekty trafień pojawiały się pośrodku gracza.
  • Teraz można otwierać i zamykać drzwi w trybie budowy.
  • Gracze nie zmieniają już fragmentów budynku, jeśli celując w budowlę zmienią materiał (dotyczy schematu kontrolera Bojowy Pro).
  • Gracz nie będzie automatycznie podnosić zasobów, jeśli ma już 999 sztuk danego zasobu.
  • Liczby obrażeń nie zachodzą już na siebie podczas trafienia wroga z karabinu snajperskiego.
  • Poprawiono komunikat wyświetlany, gdy gracz nie może podnieść łupów z powodu animacji przeładowania.

Wydajność:

  • Poprawiono czasy wczytywania.
  • Zoptymalizowano sprawdzanie widoczności obiektów, aby poprawić ogólną wydajność gry.
  • Poprawiono wydajność renderowania cieni.
  • Zredukowano nagłe opóźnienia spowodowane zacinaniem się serwera.
  • Zredukowano zacinanie się gry poprzez wczytywanie dodatkowych zasobów już w lobby dobierania graczy, a nie dopiero podczas rozgrywki.
  • Usunięto błąd powodujący tymczasowe przestoje na serwerze, co skutkowało „teleportowaniem się” obiektów.

Tryb obserwatora:

  • Efekty burzy są teraz widoczne podczas obserwowania gracza przebywającego poza strefą bezpieczną.

Interfejs:

  • Podczas przełączania między stosami granatów teraz będzie podświetlane prawidłowe pole.
  • Poprawiono stronę tablicy rankingowej tak, żeby licznik czasu nie nachodził na tablicę.
  • Usunięto błąd sprawiający, że po spożyciu jednej mikstury osłony pojawiał się efekt 100 pkt. osłony.
  • Menu ekwipunku nie otwiera się już przy otwieraniu menu pułapek.
  • Ikony schematu kontrolera „Bojowy Pro” są teraz poprawnie wyświetlane na pasku wyposażenia.
  • Nie można już anulować dobierania graczy podczas próby zamknięcia okna wiadomości.
  • Po opuszczeniu gry nie pojawia się już komunikat „Wróć do bazy głównej”.
  • Komunikat „Wystąpił problem” nie pojawia się już po zakończeniu każdej gry.
  • Usunięto błąd uniemożliwiający poprawne zapisanie ustawień czatu głosowego.
  • Ikona reanimacji nie czerwienieje już, gdy inny członek drużyny zostanie powalony.
  • Przycisk regulaminu wyświetla teraz zlokalizowaną wersję dokumentu.

Świat Gry:

  • Drzewa są teraz animowane.
  • Do tunelu w Pomidorowym Przysiółku (ang. Tomato Town) dodano schody prowadzące na szczyt wzgórza.
  • W zachodniej części wyspy zamieniono kilka niewielkich szop na większe, zburzone domy.
  • Poprawiono urwiska w okolicy mostów na Rzece Ryzyka (ang. Risky River).
  • Nie można już niszczyć łodzi na Zalewie Zdobyczy (ang. Loot Lake) poprzez budowanie na ich miejscu. 
  • Usunięto szereg problemów związanych z poziomem szczegółów.
  • Usunięto kilka szczelin w geometrii terenu.
  • Usunięto niezniszczalność niektórych obiektów.
  • Dodano kolizje do szeregu obiektów.

Dźwięk:

  • Dodano dwuwymiarowe odgłosy trafienia w osłonę, ciało i głowę.
  • Dodano odgłos podczas podświetlania przedmiotów w szafce.
  • Lekko ściszono odgłos powiadomienia o powaleniu.
  • Usunięto problem sprawiający, że czasami dźwięk wyłączał się w momencie śmierci.
  • Usunięto problem sprawiający, że odgłos krzaka rozlegał się w niezwiązanych z nim sytuacjach.
  • Odgłosy kroków nie są już odtwarzane po tym, jak gracz się zatrzyma.
  • Głośność efektów na ekranie zwycięstwa zależy teraz od suwaka głośności efektów, a nie od głośności muzyki, jak wcześniej.
  • Usunięto błąd powodujący odtwarzanie alarmu o powaleniu podczas reanimacji towarzyszy z oddziału.

Ogólne:

  • Teraz można przypisywać również klawisze klawiatur regionalnych.
  • Usunięto kilka rzadkich błędów powodujących zawieszanie się gry.

To wszystkie zmiany dotyczące trybu Battle Royale. W następnej części newsa znajdują się zmiany i poprawki wprowadzone do trybu Ratowanie Świata.

Rozgrywka:

  • Do menu opcji gry dodano opcję „Przywróć domyślne ustawienia gry”.
  • Nie można już stworzyć amunicji, jeżeli nie zmieściłaby się ona w plecaku.
  • Pułapki zamrażające i spadające pułapki sufitowe można teraz znaleźć w pojemnikach w świecie gry.
  • Osłaniacze teraz równo przyczepiają się do odrzuconych wrogów.
  • Gracze mogą teraz zestrzeliwać z dwururki pociski czachomiotek i ciskaczy.
  • Spadające pułapki będą teraz pokazywać maksymalny stopień.
  • Zdolność Przypływ Adrenaliny będzie teraz prawidłowo ożywiać graczy.
  • Usunięto błąd uniemożliwiający graczom wykupienie węzła „Większy plecak” w drzewku zdolności badań 2 stopnia.
  • Usunięto błąd uniemożliwiający graczowi budowę po aktywacji zdolności w trybie budowy.
  • Usunięto błąd uniemożliwiający uszkodzenie zbierakiem ściany, do której przyczepiono wyrzutnię ścienną.
  • Usunięto błąd powodujący pojawienie się ATLAS-u w przeszkodzie terenowej w strefie Heksylwanii.
  • Dodano reakcje fizyczne po uszkodzeniu WABIK-a Budowniczego.

Misje:

  • Gracze poprzednio otrzymywali ze skrzyń mniejsze nagrody, niż było to zamierzone. (Będzie to wynagrodzone graczom niedługo po wydaniu wersji 1.9.)

Interfejs:

  • Zaktualizowano ekran magazynu burzowej tarczy. 
    • Teraz ekran magazynu domyślnie sortuje według oceny.
    • Filtry przedmiotów mają teraz wpływ na panele ekwipunku i magazynu.
    • Limit przedmiotów jest teraz egzekwowany zarówno przy wkładaniu, jak i zabieraniu przedmiotów.
    • Przedmioty można teraz przenieść tylko wtedy, gdy są one podświetlone i gdy w magazynie jest dość miejsca.
    • Przedmioty są teraz przenoszone jako całe stosy.
  • Teraz podczas recyklingu przedmiotów lub schematów można przewijać szczegóły przedmiotu przy pomocy kontrolera.
  • Lista materiałów jest teraz ukryta podczas recyklingu schematów.
  • W polach ekspedycji zmieniono „lotnię” na „samolot”.
  • Zmieniono opisy profitów bohaterów, aby poprawić czytelność zmian takich wartości jak koszt energii, zadawane obrażenia lub zasięg.
  • Przy próbie podniesienia przedmiotu z pełnym ekwipunkiem teraz pojawi się komunikat „Plecak jest pełen!”.
  • Przy próbie podniesienia amunicji lub materiałów budowlanych z pełnym ekwipunkiem teraz pojawi się komunikat „Nie możesz nieść tego więcej!”.
  • Liczniki czasu odnowienia gadżetów będą teraz pokazywać poprawne wartości po dołączeniu do trwającej gry.
  • Drzewko zdolności nie nazywa już Ocaleńców Robotnikami.
  • Tworzenie przedmiotu nie powoduje już zacięcia się przycisku potwierdzenia na ekranie recyklingu.
  • Przycisk umieszczenia przedmiotu w Księdze Kolekcji jest już poprawnie umieszczony pośrodku okna.
  • Informacje o poziomie gwiazdek są teraz poprawne również dla pułapki zrzucającej opony.
  • Komunikaty błędów nie będą już pozostawać na ekranie.
  • Usunięto błąd powodujący ucięcie tekstu na liście premii za zestaw oddziału.
  • Usunięto błąd powodujący ucięcie tekstu w menu nagród dnia.

Grafika:

  • Poprawiono wygląd każdego typu wrogów żywiołowych.

Wydajność:

  • Poprawiono ogólną wydajność gry podczas używania dużej liczby pułapek.

Ogólne:

  • Zadania subskrybentów serwisu Twitch zapewniają teraz minilamy zamiast okolicznościowych cukierków.
  • Łupolamy z ciężarówki trolla teraz zostawiają prawidłową liczbę okolicznościowych talonów.

Na ten moment to wszystkie zmiany. Dodatkowo, wydarzenie Koszmarów Czar zostało przedłużone do 29 listopada.

Źródło: https://www.epicgames.com/fortnite/pl/news/v-1-9-patch-notes

Tagi: Epic Games Fortnite Gearbox Publishing playstation 4

Nie przegap