Sebastian Kasparek Sebastian Kasparek 12.07.2017 18:26
NieR: Automata - szalony twórca dzieli się swoimi ulubionymi grami
803V

NieR: Automata - szalony twórca dzieli się swoimi ulubionymi grami

Twórca NieR: Automata pochwalił się listą swoich ulubionych i najlepszych gier. Jak można określić jego wybory? Na pewno są nietuzinkowe, jak zresztą cała jego osoba!

NieR: Automata narodziło się w głowie niezwykle ekscentrycznego, ale i barwnego artysty. Yoko Taro jest twórcą i reżyserem, o którym można pisać naprawdę wiele ciekawych tekstów. Człowiek ten zasłynął w internecie z powodu niesamowitego dystansu do własnej osoby i rozbrajającego poczucia humoru. Nabija się on ze swojego braku znajomości języka angielskiego i wykonywanej pracy. Podczas jednego wywiadu Yoko nazwał scenariusz NieR: Automata... "kupą". Nie kryje się on również ze swoimi zboczeniami i potrafi subtelnie wyszydzić krzykaczy walczących w imię poprawności politycznej. Miało to miejsce podczas afery kręcącej się wokół pośladków głównej bohaterki 2B.

NieR: Automata - wywiad z twórcą gry i kolejny sukces produkcji!

Bardzo się więc cieszę, że jeden z moich ulubionych twórców został gościem inicjatywy Discover the Creators, którą prowadzi Sony. Ma ona za zadanie przybliżyć gust sławnych ludzi z branży. Twórcy opowiadają o swoich ulubionych tytułach dostępnych na PlayStation 4. Taka polecanka trwa od kilku miesięcy i teraz poznaliśmy listę Yoko Taro.

Pierwszym wymienionym tytułem zostało Resogun - nikogo to raczej nie zdziwi. Wszak twórca niejednokrotnie dawał upust swojemu uwielbieniu dla gatunku shoot 'em up. Samo NieR: Automata posiadało etapy stylizowane na tego typu produkcje.

Resogun on PS4

Szalony producent, który wrzucił swojego side-scrollowego shootera na PS4 podczas okienka premierowego konsoli oraz potwór zrodzony w Finlandii... to jest właśnie Housemarque senpai. Zastanawiałem się nad wymienieniem jednego z ich nowszych tytułów, jak Alienation, ale wymienię jednak Resogun ponieważ bardziej zapadło mi w pamieć. Zawsze mam na oku produkcje tworzone przez Housemarque. Ich grywalność, która stanowi szczytowe osiągnięcie gatunku shooterów i sposób w jaki efekty graficzne błyszczą, ale nie są krzykliwe naprawdę robią wrażenie! Bardzo wyczekuję ich kolejnej gry, Matterfall.

Twórca wymienił też Final Fantasy XV. Jedyny tytuł, przy którym nie dzielę jego entuzjazmu... chociaż znając go brzmi to trochę na sarkazm - nie wnikam.

Final Fantasy XV

Tworzyłem grę NieR: Gestalt/Replicant w czasach kiedy ten tytuł nazywany był Versus XIII.  Sądziłem, że gra może zadebiutować w okresie bliskim dniu premiery mojego dzieła, więc zacząłem się obawiać "o stary, Versus jest grą RPG akcji, prawda? Będzie do kitu jeśli pojawi się blisko naszej gry".  Nier uniknął tego losu, ale wtedy zacząłem pracę nad Drakengard 3 i znowu uważałem, że będzie do bani jeśli ta gra wyjdzie w podobnym okresie. Patrząc wstecz czuję się, jakbym był ofiarą klątwy Versusa przez około 10 lat. Gra i jej zawartość stworzona przez cykl ostatniej dekady są niezrównane i unikalne, bardzo się nimi cieszyłem. Jedną z rzeczy jaka mnie zaskoczyła to niepojęta pasja skierowana w stronę jedzenia i picia. Final Fantasy jest niesamowite.

Twórca nie był też ślepy a sukces Horizon: Zero Dawn. Wszak tytuł cechuje się nieco podobnymi klimatami postapokalipsy co Nier: Automata - w obu dziełach panowanie nad światem przejęły maszyny. Chociaż twórcy podeszli zupełnie inaczej do wspólnego tematu.

Horizon Zero Dawn: Extended Gameplay Demo Unveiled

Pierwsza myśl jaka przyszła mi do głowy to "Widoki w tym świecie są niesamowite". Uważałem, że duże tytuły z zachodu mają silną tendencję do dążenia w realizm i rzadko kiedy ukierunkowane są na artystyczne podejście. Byłem więc zszokowany widząc świat wypełniony taką ilością wyobraźni. Natychmiast złożyłem zamówienie przedpremierowe. Przy okazji, gra zadebiutowała tydzień przed premierą Nier: Automata. Myślałem, że umrę. W sumie to umarłem (zorientowałem się, że ciągle gadam dopiero w okolicach premiery).

Skoro mowa o artystycznym podejściu do gier. Twórca nie ignoruje istnienia cichych perełek w postaci pięknej serii Gravity Rush! Oby więcej osób zaczęło doceniać tak piękne gry jak tegoroczne Graivty Rush 2.

Gravity Rush 2, PS4

Ta gra powstała początkowo na Vitę. Zajmuje ona trochę dziwne miejsce w Japonii - posiada unikalny sposób sterowania i kreskówkową grafiką, ale nie jest to gra "moe" (słówko oznaczające fetysz uroczych i idealnych dziewczynek - przypis). Mam wrażenie, że obecnie zachodnie tytuły zostały podzielone na kategorie wielkich gier AAA i rynek indie, ale Graivty Rush to seria znajdująca się gdzieś pomiędzy. Przy okazji, wychodzę od czasu do czasu pić z reżyserem tej gry Keiichro Toyama. Widzę w nim tylko pijaka i zawsze nie mogę odpędzić od siebie tego pytania "Jak taka gra może pochodzić od człowieka tego typu?

Yoko Taro darzy też uwielbieniem psychodeliczną serię Visual Noveli spod marki Danganronpa - chłop wie co jest dobre!
Danganronpa 1•2 Reload, PS4

Nienormalna gra, w której mordujesz ludzi za pomocą szkolnych rozpraw - to jest właśnie Danganronpa. W kwestii grafiki 2D i skupieniu głównie na rozmowach przybiera ona ortodoksyjną formę gry przygodowej. Potrafi jednak wciągnąć za sprawą swojej narracji i świetnego tempa scenariuszów. Przy okazji, od czasu do czasu wychodzę pić z scenarzystą tej gry - Kazutaką Kodaką. Kiedy pierwszy raz ujrzałem jego przeszywające spojrzenie wyglądające jakby nie ufał nikomu wokół siebie, pomyślałem "Ach, on faktycznie wygląda jak osoba, która mogłaby stworzyć tak szaloną grę jak Danganronpa..."

Life is Strange także oczarowało twórcę za sprawą swej pięknej warstwy artystycznej.

Life is Strange, PS4 and PS3

Jest taka gra Remember Me, która była wydana na PS3. Miała świetną sferę artystyczną i przyznałem jej osobistą nagrodę w kategorii "najpiękniejsza wizualnie gra z PS3". Firma, która stworzyła tę grę to Dontnod znajdująca się we Francji. Jeśli chodzi o nowy tytuł tego studia, to nie potrafię się powstrzymać od skupienia uwagi na... czekaj, co to za grafika! Styl jest zupełnie inny! Takie zaskoczenie towarzyszyło mi gdy odkryłem Life is Strange. Stoi ona w silnym kontraście do Remember Me. jest to gra o szkolnym życiu w cichym mieście. Jest ona po prostu świetna za sprawą wielu, małych i młodzieńczych momentów rozsianych po całej grze bez jakichkolwiek granic czy ograniczeń w ekspresji. Przy okazji, Remember Me do tej pory nie zostało zlokalizowane na język japoński. Kiedy to się zmieni?

Zestawienie zamyka cudowne The Last Guardian. Kolejna artystyczna i nietypowa gra wykraczająca poza obecne trendy!

The Last Guardian

Czekałem siedem lat. Siedem. Kocham dzieła Fumito Uedy, ale nie sądziłem, że będę na to czekał siedem lat od czasu zapowiedzi. Efekt końcowy był piękny w każdym najmniejszym szczególe. Treść tej gry była niczym klejnot. Jestem bardzo szczęśliwy, że dożyłem momentu, aby w to zagrać.

Jak podoba Wam się wybór Taro Yoko i co sądzicie o jego argumentacji? Graliście, w któryś tytuł a może wymienicie swoje własne perełki?

Źródło: https://blog.us.playstation.com/2017/07/11/discover-the-creators-yoko-taros-favorite-ps4-games/

Tagi: danganronpa Final Fantasy XV gravity rush horizon zero dawn Life is Strange nier automata PlatinumGames Inc. playstation 4 resogun Square Enix the last guardian wideo Yoko Taro