Gran Turismo Sport na PS4 Pro zapoczątkuje rewolucję w wyświetlaniu grafiki

Gry
3035V
Gran Turismo Sport na PS4 Pro zapoczątkuje rewolucję w wyświetlaniu grafiki
Paweł Musiolik | 06.11.2016, 11:29
PS4

Polyphony Digital postanowiło dokładniej przedstawić, jakie różnice graficzne zaoferuje gdy zostanie odpalone na PlayStation 4 Pro. Poza rozdzielczością, największym dodatkiem będzie zakres wyświetlanych kolorów.

Wyszczególniono przede wszystkim dokładnie czego możemy oczekiwać po 4K i HDR. Zrobiono to wyjątkowo dokładnie:

Dalsza część tekstu pod wideo

4K, 60 fps

  • Rozdzielczość: 1800p checkerboard rendering upscalowane do 4K
  • Ilość klatek na sekundę: 60

HDR

  • Przechwytywanie przy użyciu specjalnej kamery stworzonej przez PDI.
  • Skala jasności 100 razy większa, niż w obecnym standardzie.
  • Gran Turismo będzie obsługiwać obecne telewizory HDR, a także przyszłe urządzenia HDR osiągające jasność do 10000 nitów. (HDR10・ST.2084)
  • Tonemap GT pozwala na całkowitą kompatybilność między telewizorami SDR i HDR.

Wyjaśniono też dokładnie o co chodzi w jasności wyrażanej za pomocą nitow. Aktualnie obecne telewizory SDR operują na poziomie jasności wynoszącej 100 nitów. Średnia dla HDR to około 1000 nitów. zaoferuje aż 10 000 nitów, co pozwoli stworzyć grę odporną na rozwój technologii. Dzięki temu, nawet gdy technologia HDR zostanie ulepszona wraz z TV, produkcja Polyphony nie będzie zacofana.

Wyjaśniono także, że zakres barw względem sRGB został poszerzony aż o 63%, dzięki temu kolory będą naturalne i jako przykład podawane jest czerwone Ferrari, które do tej pory nigdy nie było prawdziwie czerwone jak samochód w prawdziwym świecie.

zielone - sRGB, niebieskie - filmy: DCI-P3, czerwone - Gran Turismo: BT2020
Źródło: http://www.gran-turismo.com/pl/news/00_3723425.html

Komentarze (55)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper