„Metal Gear Solid nie powstałoby bez Sony” – Hideo Kojima

Gry
1019V
„Metal Gear Solid nie powstałoby bez Sony” – Hideo Kojima
Andrzej Ostrowski | 14.07.2016, 08:34

Trudno zaprzeczyć, że marka Metal Gear Solid to jedna z największych marek w świecie gier wideo. Gdyby jednak nie Sony i PlayStation – nigdy byśmy jej nie ujrzeli. Wspomina o tym Hideo Kojima w ostatnim wywiadzie.

Po cyklu gier z serii Metal Gear (nie mylić z Metal Gear Solid), całość była kompletna. Dopiero obietnica wspaniałej jak na owe czasy grafiki 3D oraz możliwości, jakie oferowała konsola PlayStation, spowodowały, że Hideo Kojima raz jeszcze usiadł do biurka, aby zaprojektować swą nową grę.

Dalsza część tekstu pod wideo

Zrobiłem Metal Geara 1 i 2. Ta seria była dla mnie na tym etapie już kompletna. Skończyłem, rozpocząłem prace nad projektami innych gier przygodowych. Dawniej Metal Gear był planowany jako zabawa w chowanego. Nie mieliśmy wtedy dostępu do grafiki 3D, musieliśmy zrobić wszystko w 2D. Stąd w wypadku Metal Geara użyłem tego, co było dotychczas dostępne – kamera zawieszona nad miejscem akcji.

Po premierze tytułu Kojima skończył prace nad serią. Dopiero obietnica oferowanej przez PlayStation grafiki spowodowała, że przemyślał swoją decyzję.

Pamiętam ten dzień. Pracowałem nad grą przygodową, gdy usłyszałem, że do sprzedaży za jakiś czas trafi nowy sprzęt o nazwie PlayStation. Niesamowite w nim było to, że można było stosować prawdziwą grafikę 3D.

Dla mnie Metal Gear był skończony. Kiedy jednak zobaczyłem, co oferuje PlayStation, pomyślałem, że z grafiką 3D wreszcie mógłbym zrobić to, co oryginalnie chciałem. Przykładowo miałem pomysł, że gdy gracz chowa się pod stołem, to może zmienić perspektywę kamery. Albo jeśli wybierze jako kryjówkę szafkę, chciałem, żeby gracz mógł rozejrzeć się po jej wnętrzu. Powiem szczerze, ale to dzięki PlayStation powstała marka Metal Gear Solid. To właśnie dzięki PlayStation mogłem uczynić oryginalną wizję rzeczywistą.

Wygląda na to, że słowa Kojimy ujawniają, dlaczego marka Metal Gear Solid przez długi czas była związana z PlayStation. Do dnia dzisiejszego część graczy kojarzy Snake’a jedynie z platformą Sony.

Źródło: http://gamingbolt.com/metal-gear-solid-wouldnt-exist-without-playstation-hideo-kojima

Komentarze (10)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper