Shenmue III zrewolucjonizuje QTE
Gdy na rynku debiutowało pierwsze Shenmue, gra robiła niesamowite wrażenie. Spory jak na tamte czasy świat wypchany interaktywnymi detalami, z wciągającą historią i QTE, które rewolucjonizowało gry. Po kilkunastu latach gracze są zmęczeni, ale Yu Suzuki chce QTE odmienić.
W trakcie rozmowy z redaktorem RedBulla, Suzuki przyznał, że jego celem jest wymyślenie QTE na nowo. Dlaczego? Japończyk uważa, że taka forma przedstawienia akcji w grze jest niezbędna do opowiedzenia historii.
QTE jest potrzebne niektórym graczom lubującym się w grach akcji. Ja jednak wierzę, że ta forma jest fundamentalną techniką, która pozwala poszerzyć zakres uczestnictwa gracza w scenach fabularnych gry.
Dlatego chętnie podejmę się wymyślenia na nowo lub ewolucji QTE.
W jaki sposób Suzuki to planuje nie wiemy. Ale akurat jemu można zaufać ze względu na jego dotychczasowy dorobek.